מיוחד לכיכר השבת

השופטת החרדית רוחי פרייר: "אנחנו עשינו היסטוריה" • צפו

השופטת החרדית האמריקנית הראשונה, רוחי פרייר, בראיון מיוחד באולפן "כיכר השבת": כיצד הפכה מתלמידת "בית יעקב" לשופטת? וגם: על האתגרים החברתיים שבדרך. צפו בראיון (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

השופטת החרדית הראשונה הגב' רוחי פרייר, ביקרה בישראל בשבוע שעבר כשהיא מבקרת גם באולפני 'כיכר השבת' שם שוחחנו עימה על תפקידה ועל המורכבות מול הקהילה החסידית בבורו פארק ממנה היא מגיעה והאתגרים שנטלה על עצמה עם הקמת ארגון "עזרת נשים" המעניק שירותי הצלה לנשים על ידי מתנדבות.

לשאלה כיצד החלום התחיל והאם בכלל היה חלום להפוך לשופטת מלכתחילה השיבה פרייר כי מדובר בחלום של שלושים שנה שהחל עוד בעת שהייתה מזכירה במשרד עורכי דין שם החליטה כי היא אוהבת את התחום ורוצה לעסוק בו בעצמה. "השלמתי לימודים של עשר שנים, שש קולג' ועוד ארבע לימודי משפטים ולאחר מכן הבנתי שהצעד הבא הוא להיות שופטת".

פרייר מסבירה כי בניו יורק ניתן להיבחר כשופטת רק לאחר עשור כעורכת דין. "התברכתי במשפחה תומכת. בעלי תמך בי כל העת וגם עזר לי להשיג את תמיכת הרבנים וראשי הישיבות בבחירות. עשינו היסטוריה".

"אפשר להיות אישה מצליחה ועדיין להישאר אמא טובה"

פרייר התייחסה גם למינויה של השופטת החרדית בישראל - חוי טוקר ואמרה "אני בטוחה שהיא תצליח ותעשה קידוש השם. ותראה שאפשר להיות אישה מצליחה ועדיין להישאר אמא טובה ואישה טובה וכל מה שדורשים מאשת חיל להיות". היא הוסיפה כי היא אינה יכולה להשוות בין תפקידה בארה"ב לבין התפקיד בארץ שהוא שונה משמעותית בשל העובדה שמדובר במדינה יהודית אך אמרה שהיא בטוחה שהיא בדרך הנכונה.

חוי טוקר, השופטת החרדית הראשונה בישראל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרייר פעילה במיוחד גם בתחום החברתי עם ארגון "עזרת נשים" שהיא הייתה ממקימיו, "פנו אליי קבוצת נשים לפני כעשר שנים וביקשו ממני לעזור להן להצטרף לארגון הצלה, ואכן התגייסתי לכך אך הארגון סירב ואז החלטתי שבמקום להילחם ולהצטרף בכוח לארגון הקיים נקים ארגון חדש לנשים בלבד, המקבל קריאות מנשים ומעניק טיפול רפואי לנשים".

בימים אלו יוצא סרט תיעוד חדש בשם "93 מלכות" שצולם במשך חמש שנים בצמוד לפעילות הארגון וזכה לשבחים רבים בפסטיבלים בהם הוא מוצג. פרייר עצמה הפכה למתנדבת פעילה, "הייתי חובשת ואז הפכתי לפראמדיקית. אנחנו מנסות כל הזמן להשתפר ולגייס מתנדבות נוספות לארגון", מצהירה פרייר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר