למנוע חילול השבת

הרבנים בקריאה: הגיעו לקבר שמואל מאוחר

במוצאי השבת תיערך הילולת שמואל הנביא ליד שכונת רמות. הרבנים קראו לציבור להגיע למקום רק סמוך לשעה 10 במוצאי שבת זאת כדי למנוע את חילול השבת של הכוחות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
קבר שמואל הנביא (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

לקראת הילולת שמואל הנביא זיע"א אשר נערכת השנה במוצאי השבת, בהוראת הרבנים הציבור נקרא שלא להגיע למתחם ההילולה בקבר שמואל הנביא הסמוך לשכנות רמות בירושלים לפני השעה עשר בליל מוצאי השבת, זאת לאור החשש הממשי לחילולי שבת המוני של כוחות הביטחון וההצלה הנערכים לאירוע.

על פי סיכום בין הפיקוד הבכיר במשטרה לח"כ אורי מקלב שנרתם לנושא, כוחות הביטחון יגיעו למתחם רק כשעה לאחר צאת השבת ועל כן קוראים הרבנים שלא להגיע לאיזור לפני השעה עשר בלילה בכדי לא לגרום בכך לכניסת כוחות הביטחון והמשטרה לפני צאת השבת המבקשים לשמור על ביטחון הציבור, דבר שיגרום לחילול שבת המוני.

ח"כ מקלב אמר כי היות ובד"כ נערכת המשטרה לאירוע כבר בשעות הצהרים שקודמות ליום הילולה, יש לוודא שלא ייעשו ההכנות לקליטת המתפללים, כגון סגירת המקום בעצם יום השבת תוך חילול שבת קודשנו. אין לי ספק, אמר מקלב כי עם תכנון נכון ומחשבה מקצועית מראש, ניתן יהיה להיערך כראוי בלא לחלל את השבת, דבר אשר לא יפגע ברגשותיהם של אלפי ורבבות אזרחים, שומרי שבת,

כאמור משטרת ישראל נעתרה ובסיכום עם ח"כ מקלב לא יכנסו הכוחות לפני צאת השבת. "לא ייתכן לשפוך שיח על הציון, כאשר ההכנות שנערכו על מנת לאפשר את הגישה למקום נעשו תוך סתירה מוחלטת וחילול שבת קודש", אמר מקלב.

בנוסף, לאור לקחי העבר נרתם מפקד מרחב ציון במחוז ירושלים תנ"צ עופר שומר לבקשת לשכת ח"כ מקלב בכדי שלא לסגור את הכניסה לשכונות הר שמואל כבשנים עברו, ח"כ מקלב הסביר כי סגירת הכביש תהווה הפרעה גדולה לתושבי השכונה אשר נאלצים לעבור במקום בכדי לשלוח את ילדיהם לבתי הספר והגנים שהרי מרכז חייהם והמוסדות נמצאים ברמות, וסגירת הכביש מהווה מצור של ממש על השכונה,

בשל כך, סוכם כי ייעשו מאמצים מצד המשטרה בהתאם לצורך המבצעי בתנועת העולים רגלית לציון, על מנת שהכניסה לשכונה לא תיסגר החל משעות הבוקר המוקדמות עד שעות הצהריים בהם יוכלו לצאת מהר שמואל לכיוון רמות, ובכך יקל מאוד על אורח חייהם של התושבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר