הפגנות השבת בי-ם

חילוני התאגרף בחרדי; שוטר היכה צלם חרדי ולעג: "אין מצלמות, זה הזמן"

צעיר חרדי נפצע במהלך התנגשות בין חרדים לחילונים בבירה. הוא פונה לבית חולים כשמצבו קל. במקביל, שוטר היכה צלם וטען: "זו הזדמנות להרביץ לך כשאין מצלמות" (חדשות,חרדים)

אילוסטרציה (צילום: Flash 90)

צעיר חרדי שהשתתף בהפגנות השבת המסורתיות בירושלים, הותקף במהלך עימותים שפרצו בין חרדים לחילונים, ונפצע באורח קל עד בינוני. על פי משתתפים בהפגנה, הצעיר החרדי הוכה באמצעות אגרופן.

נחום ברנשטיין ראש סניף ציון-ירושלים באיחוד הצלה, סיפר בצאת השבת: "כשהגעתי למקום יחד עם חובשים נוספים שגרים בסמיכות למקום הענקנו טיפול רפואי ראשוני לצעיר כבן 30 שסבל מחבלות ופציעות בראשו ובפלג גופו העליון. הפצוע פונה להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים כשמצבו מוגדר קל עד בינוני".

במקביל, נמשכת ההשתוללות המשטרתית בבירה. חיים גולדברג, צלם "כיכר השבת" ביום יום, סיפר בצאת השבת כי הותקף על ידי שוטרים בהפגנה. כשאמר לאחד מהם כי הוא עיתונאי, אמר לו השוטר: "זו הזדמנות לתת לך מכות כשאין מצלמות".

"מג"בניק ניגש אליי ונתן לי מכות" סיפר גולדברג, "כשאמרתי לו שאני עיתונאי הוא עזב אותי, אבל אז הגיע חבר שלו וגם הוא נתן לי מכות. כשאמרתי לשוטר השני שאני עיתונאי, הוא אמר לי "נכון, אבל עכשיו אתה לא יכול לצלם. זו הזדמנות לתת לך מכות כשאין מצלמות".

ממשטרת ישראל נמסר:
תפקידם של שוטרי ולוחמי המשטרה הוא השבת הסדר הציבורי במקומות בהם המפגינים חוסמים כבישים ומשבשים את חייו של האזרח הנורמטיבי. כל אזרח הנמנה עם ההמון המתפרע גם אם הוא עיתונאי נדרש לשמירה על הסדר הציבורי ולשמירה על החוק.
השוטרים במקום נדרשו להפעיל כוח אל מול המתפרעים שהשתתפו בהפגנה שאינה חוקית.
אנו מצפים ממי שמגיע לסקר את הפגנות להישמע להוראות השוטרים ולפעול כחוק.
אנו מכבדים את עבודתם של עיתונאים בסיקור הפגנות ובלבד שלא יפריעו לעבודת השוטרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר