סערה בארגנטינה

בגלל המקרה המביך של היו"ר: אנטישמיות והתחזקות רפורמית

תלונה שהגישה שחקנית נגד נשיא ארגון ה"דייא" המייצג את הקהילות היהודיות בארגנטינה, הביאה להתפטרותו ולגל של אנטישמיות, ועשויה לגרום להתחזקות של הרפורמים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בית כנסת בארגנטינה (צילום: שאטרסטוק)

סערה בקהילות היהודיות בארגנטינה: אריאל כהן-סבן, נשיא ארגון ה"דייא" המייצג את הקהילות היהודיות מול הממשל הארגנטינאי, התפטר מתפקידו לאחר תלונה שהוגשה נגדו בהנהלת הארגון על ידי שחקנית מקומית שהיא גם בתו של מנכ"ל העיתון החזק במדינה.

כהן-סבן, ניצח לאחרונה את הרפורמים בבחירות הפנימיות בארגון, ומשמש כנציגה של הקהילה האורתודוכסית בראשותו של הרב לוין. בהנהלת הארגון הפרלמנטרי לא מסתפקים בהתפטרות כהן-סבן, ודורשים לפטר את כל הצוות שמינה כהן לתפקידים בארגון, מה שמעלה חשש בקהילת האורתודוקסים מאובדן כוח משמעותי.

תחילתו של סיפור שבועיים קודם לכן, כשאיזמרלדה מיטרא - בתו של מנכ"ל העיתון השני בגודלו בארגנטינה "לה-נסיון", ודמות טלויזיונית מפורסמת כשלעצמה, התבטאה בזלזול על השואה, וטענה כי "הפריחו מספר מוגזם של שישה מיליון יהודים שנטבחו".

סערה גדולה התעוררה בקהילות היהודיות בעקבות אמירתה הפרובוקטיבית. ארגון ה"דייה" בראשותו של סבן תקף אותה בחריפות מעל לכל במה תקשורתית, ולבסוף היא התנצלה בפני היהודים ובפני הארגון. בהודעה לתקשורת אמרה השחקנית כי אמירתה נובעת מבורות, והבטיחה ללמוד לעומק את ההיסטוריה הקשורה לשואה ולבקר במוזיאונים המנציחים את הזוועות שהתחוללו נגד היהודים.

לטענתה, לאחר שהתנצלה, יו"ר הארגון היהודי נפגש איתה ותקף אותה מספר פעמים בביתה. השחקנית התלוננה במשרדי הארגון ופרסמה את דבר המקרה בתקשורת המקומית. ביום ראשון האחרון, בעצת הנהלת הארגון, התפטר היו"ר סבן מתפקידו ופרסם התנצלות.

אלא שבכך לא תמה הסאגה. בעקבות פרסום הדברים בתקשורת הלאומית בארגנטינה, התחוללה סערה בקהילות היהודיות. בעקבות הסאגה, נאלצו בהנהלת הארגון לדרוש את התפטרותם של הצוות המורחב של כהן סבן. מה שעלול להביא להתחזקות של הנציגות הרפורמית בארגון.

תושב הקהילה היהודית בארגנטינה ששוחח עם "כיכר השבת" אמר, כי מלבד המקרה המביש שהיכה את הקהילה החרדית בראשות הרב לוין, האנטישמיות בעקבות המקרה גברה מאוד. "לא זכור לנו ימים קשים כאלו שממש קשה להסתובב בין הגויים".

עוד אמר כי "החרדים בארגנטינה מודאגים מאוד נוכח דרישות הנהלת הארגון. כי הרפורמים יעשו כעת הכל כדי לקחת לידיהם את מושכות הארגון, וכמו שהצליחו לגרום לפיטורים נרחבים, אולי גם יצליחו בהשתלטות על הארגון שמייצג את האינטרסים היהודיים מול הממשל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר