תיעוד מיוחד

אושוויץ כפי שלא ראיתם מעולם • צפו

אמן הצילום עזרא לנדאו, מלווה בתיעוד אמנותי מטלטל את מסע השואה הייחודי של קבוצת אישים חרדים • עזרא לנדאו מציג: אושוויץ - משכנו של השטן (אנשים)

(צילום: עזרא לנדאו)

בירקנאו – אושוויץ, משכנו של השטן הנאצי. המקום הנורא ביותר עלי אדמות. אדמה ארורה הספוגה בדמם ובאפרם של כמיליון ושלוש מאות אלף בני עמנו, שנרצחו במיתות משונות בידי הנאצים ועוזריהם ימ"ש.

זהו היום הרביעי למסע השואה הייחודי העוסק בסיפורים היהודיים והרוחניים של השואה, מסע בו משתתפים שורת אישים חרדים בכירים, יחד עם אמן הצילום הבינלאומי עזרא לנדאו, והחזן הידוע דובל'ה הלר. התוצאה – תיעוד מצולם ברמה אמנותית גבוהה, אולי אפילו חסר תקדים בזיכרון מחנה ההשמדה אושוויץ.

הביקור באושוויץ בירקנאו, הוא אחד מרגעי השיא של המסע. מוביל המסע הרב אברהם קריגר לא שולט בדמעותיו למרות מאות מסעות השואה שליווה, ואיתו הציבור כולו סוחט את מאגר הדמעות. וכשהוא מתאר בפרוטרוט את מסירות הנפש של היהודים, למען ילדיהם, למען הנחת תפילין, למען שמירת צום יום כיפור, למען לחם משנה בשבת, ועוד ועוד, כשלעיתים זהו הדבר האחרון שייעשו עלי אדמות, בטרם יעלו השמימה בענן האפר, החברים כולם גועים בבכי. מי כעמך ישראל.

הסיור במקום קשה מנשוא. תיאורי האקציות, אגודלו של האשמדאי מנגלה המנופפת "מי לחיים ומי למוות", ההורים שקורעים את ילדיהם מעליהם כדי לתת לילדים סיכוי לחיים, הקרמטוריומים בהם נשרפו רבבות אחינו מדי יום, בריכות האפר, הדרגשים בצריפים, ערימות הנעלים, השיער, כלי האוכל, מזוודות העקודים על קידוש ה', ובעיקר - סיפורי מסירות הנפש היהודית, שצלמה לא אבד גם כאשר ערטלו את האדם מכל מאפייני בן אנוש. בין דמעה לדמעה, מתעד עזרא לנדאו במצלמתו את הכל...

המסע הייחודי יצא לדרך בתחילת השבוע ביוזמת קרן 'רק התחלנו' ובשיתוף מכון 'שם עולם', מתוך מטרה להנחיל לציבור שומרי המצוות את התודעה, כי למרות כל הסבל והמצוקה בשואה, שמרו היהודים על יהדותם, צלמם ורוחניותם.

"כִּי בְשֵׁם קָדְשֶׁךָ נִשְׁבַּעְתָּ לֹּו שֶׁלֹּא יִכְבֶּה נֵרוֹ לְעוֹלָם וָעֶד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר