"תוקפנות"

ארדואן: ישראל דוחפת את האזור למלחמה

הנשיא הטורקי שוב תוקף את ישראל ומאשים אותה בדחיפת האזור למלחמה. ארדואן התייחס לתקיפה הישראלית בסוריה ואמר כי "ישראל נוהגת בתוקפנות יתר" (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שוב תקף בחריפות את ישראל בעקבות התקיפות האחרונות שלה בסוריה. בראיון ל-BBC בערבית אמר הנשיא הטורקי, כי ישראל זורעת פחד באזור ודוחפת למלחמה. הוא האשים את ישראל בתוקפנות מיותרת בהתייחס לתקיפה הגדולה בסוריה.

ארדואן מתח גם ביקורת על החלטת נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, לפרוש מהסכם הגרעין. מיד לאחר הצהרתה של ארה"ב אמר ארדואן בראיון ל-CNN כי מדובר ב"טעות ענקית". הוא שב ואמר כי "מזרח ירושלים היא בירת פלסטין" וביום מן הימים, "לכשתקום מדינה פלסטינית", תיפתח במקום שגרירות טורקיה.

לשיטת הנשיא הטורקי שנטה גם בעבר לתת דרור לדמיונו הפורה, "המהלך מגביר את הבידוד הדיפלומטי של ארצות הברית". בהזכירו את ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל אמר ארדואן: "ארצות הברית מפסידה בעלות ברית".

בנאום לחברי מפלגתו תהה ארדואן: "שמעתם את אלו שמבקרים אותנו על הפעולה שלנו בעפרין משמיעים גינוי משמעותי לטבח בעזה אתמול?". במערב מתחו ביקורת על הפעולה הטורקית בעפרין שבסוריה נגד כוחות המיליציה הכורדית YPG, מיליציה שמוגדרת על ידי הטורקים כארגון טרור. כוחות ה-YPG נלחמים לצד ארצות הברית נגד דאעש.

בתחילת החודש שעבר נרשמו חילופי דברים בין הנשיא הטורקי לראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר שראש הממשלה אמר כי "ישראל לא תקבל הטפות מוסר ממי שמפציץ אוכלוסיה אזרחית", תקף אותו נשיא טורקיה בשנית - זאת על רקע האירועים ברצועת עזה שבהם נהרגו 16 פלסטינים, בהם עשרה מחבלי חמאס. "נתניהו, אתה כובש ובו-זמנית גם טרוריסט", אמר ארדואן בנאום שנשא בעיר אדנה.

ארדואן הוסיף אז: "נתניהו אמר שחיילינו רודפים אחר חסרי אונים בעפרין. נתניהו, אתה מאוד חלש ומאוד מוזר. ראשית כל, תתאפס על עצמך. טורקיה מתמודדת מול טרוריסטים, אתה לא. ישראל היא מדינת הטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר