רק לא ישי

שוב: דרעי ימנע את הורדת אחוז החסימה

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מבקש שוב למנוע את יוזמתו של ראש הממשלה נתניהו להורדת אחוז החסימה, כך שבכדי להיכנס לכנסת לא יצטרכו מינימום ארבעה מנדטים (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וישי (צילום: צילום: Alex Kolomoisky, Yonatan Sindel / Flash90)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מבקש הבוקר (ראשון) למנוע את יוזמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להורדת אחוז החסימה, כך שבכדי להיכנס לכנסת לא יצטרכו מינימום ארבעה מנדטים.

על פי הדיווח ב'החדשות', נתניהו חושש שזינוק הליכוד יעלה על חשבונם של מפלגות ימין שלא יעברו את אחוז החסימה והוא ימצא את עצמו המפלגה הגדולה בישראל אך ללא רוב קואליציוני.

כבר היום יבקש נתניהו בשיחות עם ראשי סיעות הקואליציה לאפשר לו להוביל את המהלך, אך יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ינסה שוב למנוע את העברתו. החשש: אלי ישי יעבור את אחוז החסימה.

דרעי עצמן מאמין שש"ס יציבה סביב החמישה מנדטים, ולא על גבול אחוז החסימה כפי שמעניקים לה כל הסקרים האחרונים. אך באותם סקרים זוכה אלי ישי לגרד את אחוז החסימה מלמטה. כך בסקר מינה צמח ומנו גבע בחודש האחרון, שם ישי זכה לפחות לשלושה מנדטים.

נתניהו נוהג במשנה זהירות ולא מדבר על חשש שש"ס לא תעבור את אחוז החסימה, לאחר שבפעם שעברה זה גרר תגובה נזעמת מצד לשכת דרעי ומציג כעת את החשש מפני מפלגות הימין.

עם זאת, גם בתוך ש"ס ניתן לשמוע ביקורת על צעדי דרעי. כך לדוגמה התבטא ח"כ מכהן בסבב הקודם: "יכולים להיות עוד 2-3 נציגים שיהיו לצד החרדים. נגיד שגם אני חושב שאלי ישי לא נציג המפלגות החרדיות, אבל למה לאבד את האפשרות שהוא יכנס לכנסת והכוח החרדי יתחזק? הכל בגלל מלחמת אגו?".

כאמור, טרם ברור האם המהלך של נתניהו יצא אל הפועל בשל התנגדות השר דרעי, ויתכן ששוב הורדת אחוז החסימה תיקבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר