לקראת העברת השגרירות

נתניהו: אנו זוכים להתברך במאורע היסטורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה החגיגית לרגל יום ירושלים להעברת השגרירות האמריקאית שתיחגג מחר בבירה ואמר: "יהיו שגרירויות נוספות" (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אלי מנדלבאום, ynet)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה שמתקיימת במוזיאון ארצות המקרא להעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים מחר. "השבוע אנחנו זוכים להתברך במאורע היסטורי וזו החלטה של המעצמה הגדולה בעולם - ידידתנו ארצות הברית - להעביר את השגרירות לירושלים", אמר נתניהו.

"לאחר מכן", המשיך ראש הממשלה, "יהיו שגרירויות נוספות כמו אלו של גואטמלה ופרגוואי". עוד הוסיף נתניהו: "היום אנחנו מקבלים שורת החלטות לבנות את ירושלים ולפתח אותה; לחשוף את עברה ולבנות את את עתידה. אני יודע שיש קשיים בדרך - הם קיימים כבר 70 שנה - ונעמוד בהם. יהודה לעולם תשב בירושלים לדור ודור. חג שמח לירושלים".

השר לענייני ירושלים זאב אלקין אמר, כי הממשלה תאשר היום שורת החלטות בהיקף כולל של שני מיליארד שקלים וחצי בשנים הקרובות לטובת נושא העברת השגרירויות: "זו השלמת המהלך של העברת יחידות הממשלה לירושלים - דבר היסטורי".

במקביל, בסוף השבוע התייחס נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים. "שבוע גדול לפנינו, השגרירות בישראל עוברת לירושלים. ברכות לכולם!", כתב בטוויטר. ביום שני, בטקס עצמו, טראמפ צפוי לשלוח ברכה מצולמת בסרטון וידאו.

בתו של טראמפ, איוונקה, שתגיע לטקס העברת השגרירות, כתבה בעמוד האינסטגרם שלה: "בשמחה רבה אני חוזרת לירושלים. יש לי הכבוד לעמוד בראש המשלחת שמייצגת את נשיא ארה"ב טראמפ, ממשלו והעם האמריקני בטקס פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים". עוד כתבה, כי "הקשר בין ישראל לארצות הברית אינו ניתן להתרה".

האמריקנים מדגישים שהעברת השגרירות תוכל לתרום לשלום. שלשום אמר שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן כי "יש אנשים ששמחים עם ההחלטה ויש מי שלא שמחים. מוקדם מדי למדוד תגובות. לטווח ארוך אנו משוכנעים שההחלטה יוצרת הזדמנות ופלטפורמה להמשיך עם תהליך השלום על בסיס המציאויות יותר מאשר פנטזיות. אנו אופטימיים למדי שההחלטה תיצור יציבות גדולה יותר".

בארצות הברית ובישראל מתכוננים לטקס, שאליו תגיע משלחת בראשות שר האוצר של טראמפ מנוצ'ין, וכן בתו של הנשיא איוונקה וחתנו ג'ארד קושנר. במקביל כוחות הביטחון נערכים בכוננות גבוהה מחשש למהומות, בדגש על ניסיונות פריצת הגדר בעזה וניסיונות נוספים לפגוע בחגיגיות האירוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר