סוכנות נאס"א: "נשגר למאדים מסוק זעיר"

סוכנות החלל האמריקאית הודיע כי תשגר למאדים מסוק זעיר לצרכי מחקר. המסוק יפעל בתנאים המיוחדים של המאדים ויישלט עצמאית על ידי מרכז הבקרה בכדור הארץ (מעניין)

(צילום: נאס"א)

לא רק חלליות: סוכנות החלל האמריקאית נאס"א מתכוונת לשגר למאדים מסוק זעיר לצורכי מחקר, כך הכריזה הסוכנות בסוף השבוע.

על פי הפרסומים, מדובר במסוק במשקל 2 ק"ג בלבד, ששני הלהבים שלו יסתובבו כ-3000 פעמים בדקה - מהירות גבוהה בהרבה ממסוקים רגילים. הסיבה לכך נעוצה בתנאי השטח השונים על גבי הכוכב האדום. המסוק, שיישלט מכדור הארץ, יצטרף ביולי 2020 אל הגשושיות ומעבדת המחקר הפועלות כבר במאדים, כך הוכרז.

"הרעיון של מסוק שמרחף בשמיים של כוכב לכת אחר הוא מדהים", אמר ג'ים בריידנסטיין ראש נאס"א, והוסיף, כי "המסוק במאדים טומן בחובו הבטחה למשימות המדע, החקר והגילוי העתידיות של הכוכב".

על פי סוכנות החלל, לאחר שיגיע המסוק למאדים בפברואר 2021, תיערכנה לו חמש טיסות מבחן במשך 30 יום. בטיסות הראשונות יתרחק המסוק למשך 30 שניות ולגובה של כשלושה מטרים בלבד. לאחר מכן הוא יתרחק למרחק של כמה מאות מטרים בהדרגה.

המסוק יגיע לקרקע המאדים בגשושית שגודלה כגודל מכונית. לאחר שהוא יוטל אל אדמת הכוכב הוא יתחיל להישלט עצמאית מכדור הארץ. בשלב זה רמת הטעינה של הסוללות הסולאריות שלו תיבדק ותיערכנה לו טיסות מבחן.

"שיא הגובה של מסוק בכדור הארץ הוא 40 אלף רגל", מסבירה מימי הונג, מנהלת פרויקט המסוק הזעיר בנאס"א. "האטמוספירה במאדים היא רק אחוז אחד מזו שבכדור הארץ, אז כשהמסוק הזעיר יהיה על הקרקע במאדים הוא יהיה למעשה כמו בתנאים של גובה 100 אלף רגל בכדור הארץ", אמרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר