רפאני ה' וארפא

תורם הכליה ריגש בברית: "כך בני ישי ניצל"

הסיפור הלא-שגרתי שסיפר אב בסעודת הברית של בנו, גרם לנוכחים להזיל דמעה • "רפאני ה' וארפא" - שורר האב הנרגש בסעודת המצוה שבה נסגרו מעגלים רבים (חדשות, בתפוצות)

אילוסטרציה (צילום: Gershon Elinson/Flash90)

תורסעודות ברית הן דבר שבשגרה בקהילה החרדית בלייקווד, ניו ג'רזי שבארה"ב, אך סיפור שכזה לא נשמע זמן רב: ביום שישי שעבר ערך שמולי וולדמן, אברך מקומי, סעודת ברית לבנו ישי, ובדרשתו הנרגשת סיפר את הסיפור הבא שהצליח לרגש את הנוכחים.

"אני עומד כאן, בבריתו של בני, בלב נרגש. אני עדיין לא מצליח להתעשת ממה שעבר עלינו השבוע", פתח האב. "ולאלו מכם שאינם יודעים במה מדובר, אחזור מעט אחורה ואספר לכם."

על פי הסיפור שהובא באתר החרדי המקומי "לייקווד סקופ", בושרו שמולי וולדמן ורעייתו במהלך החודש השישי להריון כי העובר סובל מדלקת בשתי כליותיו. ההורים המודאגים ייחלו בכל ליבם כי הרופאים טעו ומדובר בחשד שווא. "בחודש השביעי, לאחר בדיקות נוספות, התחלנו לשמוע כל מיני מילים רפואיות מפחידות כמו "חסימה", "דלקת", "הידרונפרוסיס דו - צדדי" ותסמונת דאון. מתוך בהלה רבה התחלנו כולנו להתפלל לה' לנס".

החודש השמיני בא, ואחריו התשיעי, וכל הבדיקות מאששות את התחזית המקורית. "חז"ל מספרים לנו כי שלושה שותפים לילד, הקב"ה, האב והאם", מספר האב, "אז ישבתי עם רעייתי והחלטנו שאנחנו נקבל על עצמנו כל תרחיש. הרי הקב"ה הוא שותף שלנו, אז בטוח שהוא יתמוך בנו בכל מצב!". במעמד אותה שיחה החליטו בני הזוג כי לילד יקראו ישי, שמשמעותו שי = מתנה. "סיכמנו כי את השי הזה נקבל בשמחה, לא משנה מה יקרה".

בעניין שמו של הרך הנולד, הסביר האב כי "ישי היה, כידוע, אביו של דוד המלך שעליו מובא בגמרא כי היה אחד מארבעת הצדיקים שלא חטאו מימיהם. עוד מובא כי ישי הוא זה שאמר לשמואל הנביא: "אבן מאסו הבונים היתה לראש פינה". ישי, אתה היית לפי תחזיות הרופאים כאבן שאין לה הופכין. והנה - בניגוד לכל הציפיות הוכח כי ה' מנהיג את העולם, והתינוק נולד בריא ושלם!".

"בהמשך הפסוקים משיב שמואל לישי: "זה היום עשה ה', נגילה ונשמחה בו" ( - שמואל הוא גם שמו של האב - שמולי וולדמן). יום זה הוא גם יום השנה לשחרורו של סבי ממחנות המוות ע"י הצבא הרוסי, לפני 73 שנה", סיפר אבי הבן ובכך העלה את סף ההתרגשות באולם השמחות.

סגירת המעגל המרתקת ביותר היא, שבשנת תש"ע תרם שמולי, גיבור הסיפור, כלייה לאשה בעלת צרכים מיוחדים. היום, שמונה שנים לאחר מכן, ניצלו כליותיו של בנו ישי, והוא בריא לחלוטין.

את דרשתו המרתקת סיים האב המאושר כשהוא מבקש מן הנוכחים להצטרף לשירתו "רפאני ה' וארפא", לרפואת ילדים רבים המאושפזים בבתי החולים. "את השיר הזה שר לי לא אחר מאשר מרדכי בן דוד, כשהייתי מאושפז בעצמי לפני 17 שנה, ולא ידעתי אם אלך אי פעם על רגלי כאחד האדם", הוא סיפר.

"שמעו דבר ה', מלכי יהודה וכל-יהודה, וכל יושבי ירושלים הבאים בשערים האלה: כה אמר ה', הישמרו בנפשותיכם ואל-תשאו משא ביום השבת" שרו הנוכחים. "רפאני ה' ואירפא, הושיעני ואיושעה כי תהילתי אתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר