פרסום ראשון

מאבק ישיבת מיר בחנויות: צעד ראשון בדרך לפשרה?

על רקע התקוממות בעלי החנויות הסמוכות לישיבת מיר בי-ם, שאחד מהם אף איים בתביעה נגדה, מסכימה הנהלת הישיבה לפתיחתן - חצי שעה נוספת - עד השעה 23:30 (חרדים, ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Moshe Shai/Flash90)

פרסום ראשון: לאחר מאבק ממושך בין ישיבת מיר לבין בעלי החנויות בשכונת בית ישראל בה היא ממוקמת, הודיעה להם הנהלת הישיבה על צעד לעברם בשיפור תנאי הפתיחה בשעות הלילה, כך שיתאפשר לחנויות לפתוח עד השעה 23:30, במקום בשעה 23:00.

הסאגה סביב החנויות החלה כזכור בהוראתו של ראש ישיבת מיר הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל כי כל החנויות באזור הישיבה יסגרו את שעריהם לא יאוחר מהשעה 23:00 בלילה, כדי לשמור על הצביון הרוחני של השכונה ולמנוע הוללות של בחורים בחנויות - שהיו פתוחות אל תוך השעות הקטנות של הלילה.

במהלך השנה הראשונה, מאז שנפטר, ניסתה הישיבה לשמר את הוראתו, אך הדבר החזיק לפרק זמן קצר בלבד. בשל כך, חידשה בשנה האחרונה הנהלת הישיבה את המאבק בחנויות הפתוחות לאחר השעה 23:00, תוך איום ממשי להסרת הכשרות לחנויות שלא יעמדו בתקנון הישיבה ועסקני השכונה.

כעת, כפי שנודע ל"כיכר השבת", בשל נזקים כספיים שנגרמו לבעלי החנויות, החליטה כאמור הנהלת הישיבה להתפשר מעט ולאפשר לחנויות לפתוח למשך חצי שעה נוספת.

הכנת שניצלים במטבח הישיבה. חדר האוכל לא מספק חלק מהבחורים (צילום: שלומי כהן)

בתוך כך, בעל חנות "המסעדה" מוטי קרויזר חזר בו מכוונתו לתבוע את ישיבת מיר לדין תורה, לאחר שהבין כי בתי הדין יסרבו לדון בתביעה מול מעצמה כמו ישיבת מיר.

יצוין, כי בעלי החנויות הרוויחו ב'ליל שישי' פי 3 מהסכום אותו הם מרוויחים כיום, לאחר שבעבר פתחו עד השעות הקטנות של הלילה.

מהנהלת ישיבת מיר סירבו להגיב לידיעה.

הכניסה לישיבת מיר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר