אנטישמיות מזעזעת

האם רוסיה אחראית לחילולי הקברים באוקראינה?

תופעת חילול קברי צדיקים באוקראינה צוברת תאוצה. הרב הראשי, הרב יעקב דב בלייך, חושף בשיחה עם "כיכר השבת" כי "יתכן והמעשים הנפשעים בוצעו בשליחות רוסיה" (חדשות)

חילול קבר המהרש"א (צילום: מתוך פייסבוק)

זעזוע באוקראינה: תופעת חילול קברי צדיקים במדינה צוברת תאוצה במהלך התקופה האחרונה. הרב הראשי, הרב יעקב דב בלייך, חושף בשיחה עם "כיכר השבת" כי "יתכן והמעשים הנפשעים בוצעו בשליחות ממשלת רוסיה".

לפני שבועיים דווח כי ציונו של המהרש"א, בעיירה אוסטרוג (אוסטרהה), נהרס. חלונות הציון נופצו וספרי הקודש הושלכו ארצה בביזיון. בימים האחרונים התגלה כי גם קבר בתו של רבי נחמן מברסלב שבעיירה קרמנצ'וג חולל, זאת לאחר שרק לפני כחודש שופץ. על הקבר רוססו צלבי קרס וכתובות אנטישמיות ואלמונים ניסו אף להעלותו באש.

בשיחה עם "כיכר השבת", מספר רבה הראשי של אוקראינה וחבר ועידת רבני אירופה, הרב יעקב דב בלייך, כי "המשטרה חוקרת את האירועים אך טרם מצאה חשודים. האפשרות הראשונה העולה על הדעת היא שמדובר בצעירים אנטישמיים המנסים לזרוע הרס באמצעות מעשי וונדליזם".

"אך ישנה גם אפשרות נוספת ומזעזעת", חושף הרב בלייך, "יתכן והמעשים הנפשעים בוצעו בשליחות ממשלת רוסיה". לדברי הרב, "לרוסיה, המסוכסכת עם אוקראינה, ישנו אינטרס לצבוע את אוקראינה בשחור, ולתת תחושה כביכול רע לגור כאן, ומתוך מטרה זו היא שולחת כנופיות רוסיות שיוצרות אווירת אימה במדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר