השטחים בוערים

משרד הבריאות הפלסטיני פונה לעולם: "לעצור את הטבח"

41 גופות פלסטינים ברצועת עזה, ועוד כ-500 פצועים, מירי כוחות צה"ל על מפגיני "צעדת השיבה" סמוך לגבול עם ישראל, מביאים את משרד הבריאות לפנות לעולם: "טבח" (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טיפול בפצוע פלסטיני (צילום: מתוך פייסבוק)

שר הבריאות הפלסטיני ג'וואד עוואד קורא בשעה האחרונה למדינות העולם "להתערב ולהפסיק את הטבח שישראל מבצעת ברצועת עזה", בעקבות ההתפרעות ההמונית לאורך גבול רצועת עזה, בה נהרגו עד כה 41 פלסטינים.

גם הממשלה הפלסטינית, ברמאללה, מאשימה את ישראל בביצוע "טבח נורא בעזה".

"על הקהילה הבינלאומית להתערב בדחיפות כדי לעצור את הטבח של כוחות הכיבוש נגד תושבים בעזה", אומרים בממשלת הרשות הפלסטינית, תוך הצטרפות מאוחרת למהומות שיזם חמאס ברצועה.

בהודעת הממשלה נכתב עוד: "על הממשלות הערביות והמוסלמיות, והממשלות המדינות הידידותיות, לעשות את כל המאמצים לעצור את שפיכת דמם של בני העם הפלסטיני ולעמוד לצד ההנהגה הפלסטינית בהתמודדות עם התוקפנות של הכיבוש הישראלי".

‏דובר חמאס פאוזי ברהום מסר: "הרג של מפגינים חסרי הישע ברצועת עזה בידי ישראל הוא פעולה מסוכנת ודורסנית נגד הדם הפלסטיני וישראל נושאת במלוא השלכותיו. הפשעים האלה לא היו מתרחשים לולא העמדות וההחלטות האמריקניות שתומכות בישראל ולולא השתיקה האזורית והבינלאומית".‎

ירי צה"לי של פצצות גז, לדברי הפלסטינים (צילום: מתוך טוויטר)

ויש גם פניה עזתית פנימה, לתושבים: בתי החולים קוראים לכל תושבי הרצועה לבוא ולתרום דם לטובת הפצועים הרבים.

בעקבות הנהי הפלסטיני, מיהר שר החוץ הטורקי להגיב, כי "גינוי הטבח שישראל מבצעת בפלסטינים בגבול רצועת עזה איננו מספיק ויש לנקוט נגדה בצעדים". דובר הממשל הוסיף: "הממשל האמריקני אחראי לטבח בדיוק כמו ישראל".

ואכן, מועצת הביטחון של האו"ם נענתה לפניות הפלסטינים, והודיעה בשעות הצהריים כי היא תתכנס בקרוב לדון ב"אירועים ברצועת עזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר