צפו בהעברת השגרירות

טראמפ באיחול נרגש; נתניהו בירך 'שהחיינו' גלוי ראש

טקס העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים נחוג היום ברוב הדר בבירת ישראל. הנשיא טראמפ שיגר ברכה מוקלטת, וראש הממשלה בירך שהחיינו בשם ומלכות - ללא כיפה (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ברכתו של נשיא ארה"ב (צילום: מתוך שגרירות ארה"ב בפייסבוק. תמונות: Yonatan Sindel/Flash90)

יום היסטורי בתולדות המדינה: אחר הצהריים (שני) נפתחה שגרירות ארה"ב בירושלים, שבה פעלה עד כה קונסוליה בלבד, וזאת בפעם הראשונה אחרי 70 שנה.

טקס הפתיחה התקיים במבנה ברחוב דוד פלוסר 14 בעיר, כהמשך ישיר להכרת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הכרה רשמית בירושלים כבירת ישראל.

בציוץ חגיגי, כתב טראמפ: "יום גדול לישראל. ברכות", ואף שלח ברכה מצולמת בה אמר: "בדיוק לפני שבעים שנה ארצות הברית תחת הנשיא טרומן הפכה להיות האומה הראשונה שהכירה במדינת ישראל. היום אנחנו פותחים רשמית את שגרירות ארצות הברית בירושלים. מזל טוב. זה היה צריך לקרות לפני הרבה זמן. כמעט מיד אחרי הכרזת המדינה ב-1948, ישראל הכריזה על ירושלים כבירתה, הבירה שהעם היהודי ייסד בימי קדם. כה חשוב".

הציוץ הנשיאותי (צילום מסך)

"כיום", המשיך הנשיא, "ירושלים היא מושבה של ממשלת ישראל, ביתו של בית המחוקקים הישראלי ובית המשפט העליון הישראלי, של הנשיא וראש הממשלה הישראלים. ישראל היא אומה ריבונית עם זכות כמו של כל אומה ריבונית אחרת, לקבוע את בירתה. אולם במשך הרבה שנים לא הכרנו במובן מאליו, במציאות הפשוטה שבירת ישראל היא ירושלים".

"ב-6 בדצמבר 2017, בהנחייתי, ארצות הברית הכירה רשמית סוף-סוף בירושלים כבירת ישראל האמיתית. היום אנחנו עומדים בהכרה זו ופותחים את השגרירות באדמה הקדושה וההיסטורית של ירושלים. ואנו עושים זאת שנים רבות לפני התכנון".

איוונקה טראמפ לאחר הסרת הלוט משלט השגרירות

"כפי שאמרתי בדצמבר, השאיפה הגדולה ביותר שלנו היא לשלום. ארצות הברית נותרה מחויבת לחלוטין לסייע בהשגת הסכם שלום בר-קיימא. אנחנו ממשיכים לתמוך בסטטוס-קוו באתרים הקדושים בירושלים, כולל בהר הבית המכונה גם חראם א-שריף".

"העיר הזו והאומה כולה הם עדות לרוח הבלתי ניתנת לשבירה של העם היהודי. ארה"ב תמיד תהיה חברה גדולה של ישראל ושותפה במטרה לחופש ולשלום. אנחנו מאחלים לשגריר פרידמן הצלחה במשרדו החדש בשגרירות היפהפייה הזו בירושלים. אנו מושיטים יד ידידותית לישראל, לפלסטינים ולכל שכניהם. מי ייתן ויהיה שלום, מי ייתן שאלוהים יברך את השגרירות ואת כל מי שמשרת בה, ושאלוהים יברך את ארצות הברית של אמריקה. תודה לכם".

נאומו של נתניהו - והברכה (צילום: מתוך שגרירות ארה"ב בפייסבוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא נאום ארוך, בו כצפוי הזכיר גם את ילדותו לצד אחיו יוני נתניהו ז"ל, ולסיום בירך ברכת 'שהחיינו' בשם ומלכות, אך ככל הנראה שכח להניח כיפה על ראשו.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר