'צעדת השיבה'

דריכות שיא: מספר ההרוגים בעזה עלה ל-59

בצל החשש כי גם היום יגיעו עשרות אלפי מתפרעים לגבול עזה וינסו לפרוץ אותה ולחדור לישראל, הפלסטינים מדווחים על מותם של 4 פצועים נוספים ביניהם בת 8 חודשים (ביטחון)

(צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

כוחות הביטחון בדריכות מלאה הבוקר (שלישי) לקראת חידוש אפשרי של העימותים האלימים בגבול עזה על רקע ציונו של יום הנכבה. הנשיא הפלסטיני אבו מאזן כבר הודיע אתמול על שביתה כללית לצד שלושה ימי אבל לאור המהומות בגבול הרצועה ומספר ההרוגים שעלה הלילה.

הפלסטינים דיווחו כי נקבע מותם של ארבעה פצועים נוספים ומניין ההרוגים עומד על 59. לפי הפלסטינים, תינוקת בת שמונה חודשים בשם לילה רנדור, שהובאה למוקדי החיכוך אתמול, מתה משאיפת גז. זו לא הפעם הראשונה שפלסטינים באו עם כל משפחתם כולל ילדים ותינוקות להפגנות, אך בדרך כלל הם היו נשארים מאחור במחנות האוהלים.

למותר לציין, שכל מספרי ההרוגים ופרטיהם הם מידע שהפלסטינים מעבירים מבלי שניתן לאמת אותו ולאשר את נכונותו וישנה סבירות רבה כי כל הרוג או מת בעזה ביממה האחרונה מכל סיבה שהיא הוסף לרשימת ה"נרצחים".

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן שהודיע אתמול על החזרת השגרירים מישראל וארה"ב, המשיך לתקוף את ישראל על רקע האירועים וקישר אותם שוב להחלטת הנשיא טראמפ להעביר את השגרירות לירושלים. "מי שאחראי לשפיכות הדמים הם נתניהו וטראמפ".

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי ארה"ב מנעה קריאה של מועצת הביטחון של האו"ם לפתוח בחקירה עצמאית של המהומות בגבול עזה. גורמים דיפלומטים אמרו כי ההצעה גינתה גם את הירי שגרם להרג הפלסטינים.

הבית הלבן הטיל את האחריות לאירועים בגבול עזה על חמאס. מלבד ארה"ב, גם אוסטרליה הצטרפה לדעה. ראש ממשלת אוסטרליה מלקולם טרנבול האשים גם הוא את חמאס ואמר בריאיון לתוכנית רדיו מקומית: "חמאס מחפש עימות ומנסה להתגרות בצה"ל. הם דוחקים אנשים למקום שבו סביר מאוד שהם ייפגעו מירי".

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס נשא דברים באירוע לרגל 70 שנות עצמאות למדינה בשגרירות הישראלית בוושינגטון ובירך על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים: "בהכרה בעיר כבירת ישראל, טראמפ בחר באמת על פני דמיון - ואמת היא הבסיס היחידי לשלום צודק ובר קיימא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר