סערת הרישום במודיעין עילית

לשכת הרב מתנערת: אין לנו שייכות למכתב ראשי הישיבות

בית הדין במודיעין עילית מתנער ממכתב ראשי הישיבות נגד הרישום המוקדם לישיבות קטנות, בו ניסו לגרור את הגאון רבי מאיר קסלר למאבק בין הישיבות בעיר ומבהיר כי אין להם שייכות למכתב (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגאון רבי מאיר קסלר (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: סערת הרישום במודיעין עילית לא יורדת מסדר היום. לאחר שנחשף ב'כיכר השבת' כי בשל מלחמה ותחרות פנימית בין הישיבות בעיר נשלח מכתב נגד הרישום המוקדם, ממנו הושמטו שני ראשי ישיבות בטענה כי הם אלו שהחלו לסגור תלמידים לשנת הלימודים תש"פ, כעת, בית הדין ק"ק מודיעין עילית מתנער מהמכתב המשחיר את שמם של הישיבות המואשמות.

במכתב הנחשף לראשונה ב'כיכר השבת' כותב הרב אשר מאיר, שליח בית הדין: "הנני בא להבהיר בזה כי המכתב שנשלח בשבוע שעבר על ידי ראשי ומנהלי הישיבות קטנות בעירנו, אינו נשלח על ידי בית הדין דעירנו ולא על ידי לשכת הרב אלא על ידי החתומים עליו בלבד".

הכל החל במכתב אותו קיבלו מנהלי החדרים במודיעין עילית בליל חמישי האחרון אותו היו אמורים לשלוח לכל הורי התלמידים. על המכתב הוחתמו 16 ראשי ישיבות קטנות בעיר ובו קריאה נמרצת נגד ההתעסקות המוקדמת ברישום זאת בשל הלחץ המיותר על ההורים וילדיהם.

ל'כיכר השבת' נודע כי מארגני המכתב כיוונו את החיצים לישיבות "אוהל יוסף" של הגרא"ד פרוינד ושל הרב גלינסקי. לדברי מארגני המכתב, הישיבות הללו מבעירות את השטח ומפרות את האיזון בכך שסוגרות בחורים לשנת הלימודים תש"פ (עוד שנה וחצי).

אל מכתב ראשי ישיבות צורף מכתב רב העיר הגר"מ קסלר אותו פרסם כבר בשנה שעברה נגד רישום מוקדם במטרה לשמור על הפרופורציות בעולם הרישום.

הרבנים פרוינד וגלינסקי שהופתעו לגלות את האמבוש והמחטף שנעשה להם, מיהרו למעונו של המרא דאתרא הגר"מ קסלר והצליחו להשאיר את המכתב בידיהם של מנהלי החדרים מבלי שהגיע לידי ההורים. לטענתם, ראשי ישיבות מתחרות ארגנו את המכתב במחטף כדי להזיק לשמם הטוב ובכוונה תחילה החסירו את שמם מהמכתב.

כעת, כאמור, יוצא בית הדין ומתנער מהמכתב הראשון שנשלח למנהלי הת"תים בצירוף מכתב ישן של המרא דאתרא הרב קסלר, בניסיון לשייך את בית הדין למאבק הפנימי בין הישיבות.

בימים הקרובים צפוי להיערך כינוס בראשות רב העיר וראשי הישיבות ובו יתריעו נגד פתיחת רישום מוקדם כפי שנקבע על ידי רבני העיר. הכינוס צפוי להיערך לאחר שיעלו ראשי הישיבות למעונם של גדולי ישראל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין לקבל את הכרעתם כיצד לנהוג מול פורצי הגדר שגוררים את הישיבות כולן לרישום מוקדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר