"פרובוקציה מערבית"

טורקיה: "לא נמחק פסוקי קוראן הקוראים לרצח יהודים"

קמפיין עליו חתמו בכירים צרפתים קרא למחוק פסוקי קוראן הקוראים לרצח בני דתות אחרות - בהם בעיקר יהודים. אולם הטורקים סירבו: "פרובוקציה שנועדה לפגוע באיסלאם" (חדשות, בעולם)

קוראן (צילום: שאטרסטוק)

משרד הדתות של טורקיה הודיע כי הוא מסרב להוציא מספר הקוראן פסוקים העוסקים ברצח בני דתות אחרות - בעיקר יהודים. בהודעה נאמר כי "קמפיין ההסתה נגד ספר הקוראן הוא "פרובוקציה שנועדה לפגוע באיסלאם". לפי המשרד, מחיקת קטעים מתוך הקוראן אינה מקובלת.

"לפי אמונת האיסלאם, חייו של אדם שווים ללא קשר לדתו. מדובר בקריאה שמטרתה להשפיל מוסלמים ומהווה איום לכלל אוכלוסיית העולם" נמסר ממשרד הדתות הטורקי.

ההודעה באה כתגובה לעצומה של פוליטיקאים ואנשי ציבור צרפתיים שפורסמה באפריל האחרון. על העצומה חתומים 250 איש ביניהם נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי, שלושה ראשי ממשלה לשעבר וכן ראש העיר המכהן של פריז.

במסמך הצרפתי המכונה "העצומה נגד אנטישמיות" נטען כי "אנטישמיות אינה רק בעיה של האוכלוסיה היהודית, אלא גם של האומה הצרפתית בכללותה. צרפת הפכה לזירת אירועים אנטישמיים שרובם המכריע קשורים לאיסלאם".

"מתרחש טיהור אתני במחוזות זולה וקלמנסאו הצרפתיים" נטען בעצומה, "אזרחים יהודיים נדרשים לנטוש את בתיהם, אך צרפת ללא יהודים - אינה צרפת". מסיבה זו, דורשים החתומים לתקן את פסוקי הקוראן הבעייתיים.

מוקדם יותר גינתה את המסמך האוניברסיטה המצרית קהיר אל-אזהר. התיאולוגים של האוניברסיטה, הנחשבת למוסד המשפיע ביותר בזרם האיסלאמי-סוני, תקפו את העצומה בטענה ש"בפסוקים אין כוונה לקריאה לרצח, אלא תשובת משקל לאלו המנסים להצר את צעדיהם של המאמינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר