משה ליאון בצומת דרכים

דריכות בירושלים: האם יאסר חילול השבת במתחם התחנה

במערכת הפוליטית הירושלמית שוררת דריכות לקראת ההצבעה הערב על פתיחת "מתחם התחנה" בשבת קודש • משה ליאון מתלבט, בבית היהודי יש מי שתומך והאם קינג יוכל להצביע? (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מתחם התחנה (צילום: Gidi Avinary/FLASH90)

דריכות במערכת הפוליטית הירושלמית לקראת ההצבעה הערב (רביעי) בוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים על המשך פתיחת מתחם התחנה הישנה בשבתות.

למרות שמדובר בהצבעה פורמלית, כיוון שקיים אישור שימוש חורג למתחם עד שנת 2023, הרי שעיניים רבות נשואות לספרא לבחון כיצד תצביע הנציגות החרדית, ובעיקר כיצד יצביעו הנציגים הדתיים.

'כיכר השבת' שוחח עם חברי המועצה וגילה כי אכן צפוי רוב להצבעה נגד פתיחת המתחם בשבתות ולו בשל היעדרותם של מספר חברים.

ערב ההצבעה, נראה כי משה ליאון נמצא בצומת דרכים לא פשוטה. מהצד האחד שואף ליאון לקבל את תמיכת החילונים בעיר, ובשביל זה הוא צריך להצביע בעד המשך פתיחת המתחם התחנה בשבת. המתחם, יצויין, הפך לסמל מרכזי במאבקי השבת בירושלים.

מנגד, מתמודד ליאון עם לחץ חרדי כבד להצביע נגד פתיחת המתחם בשבת. ליאון, כידוע, שואף לקבל את תמיכת החרדים בעיר. הצבעה בעד פתיחת המתחם בשבת תיראה כ"בגידה" בחרדים הירושלמים.

אלא שמלבד 14 חברים חרדים (יהדות התורה, ש"ס ובני תורה) שיצביעו נגד פתיחת מתחם התחנה בשבת יתייצבו ככל הנראה אריה קינג ודב קלמנוביץ להצבעה יחד עם החרדים.

יצוין כי חבר המועצה אריה קינג פעל מול היועץ המשפטי לעירייה אלי מלכה לאפשר את הצבעתו הערב לאחר שקיים חשש לניגוד עניינים ואף הוזהר על כך על ידי הוועדה למניעת ניגוד עניינים. נכון לעכשיו לא קיבל קינג הוראה האוסרת עליו להשתתף בהצבעה.

בימים האחרונים, מתנהל קמפיין חילוני ברשת שכותרתו "משה אל תברח". מטרת הקמפיין, כך נראה, להצמיד את ליאון לקיר ולגרום לו להצביע בעד פתיחת המתחם בשבת.

מי שמנהל את מתחם התחנה הוא איש "הבית היהודי" יוסף קנדיאטי, מתמודד ברשימה הירושלמית. בשיחה עם 'כיכר השבת' הוא מבהיר כי אין משמעות להצבעה הערב, אותה הוא מגדיר "פוליטית".

לדבריו: "הדיון הזה הוא לא משמעותי, התחנה זה עסק שיש לנו חוזים מול הרכבת ומול העירייה עד שנת 2023. אנחנו נמשיך לפעול על פי ההסכם ונעבוד כרגיל. נמשיך לארח את כל הציבור הירושלמי על כל גווניו ולא מתעסקים בפוליטיקה".

"ההצבעה היום היא רק בקרב הגורמים הפוליטיים", הוא מוסיף. "אנחנו לא נכנסים למקום של מה קורה בהצבעה וממשיכים על פי החוזים".

סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי), במידה ותשתתף בהצבעה, נראה כי תצביע בעד פתיחת המתחם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר