הנס ב'עזר מציון'

חשד לפלילים: יציאת התינוקת מהחלון נגרמה מרשלנות?

במשטרת מרחב דן חושדים, כי לרגעים מותחי העצבים של כמעט-נפילת הפעוטה אתמול מחלון הגן של עזר מציון בבני ברק, קדמה התנהלות רשלנית של האחראים עליה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד המקרה, שהפך לויראלי ברשת (צילום: 'אנשי הדממה')

תושבי רמת אלחנן בבני ברק, וכל מי שחלף בשכונה אתמול (שלישי) בשעות הבוקר, לא ישכחו עוד זמן רב את רגעי הדרמה המותחים שאירעו מול עיניהם.

כזכור, פעוטה ששהתה בגן ילדים טיפולי הממוקם במבנה המרכזי של ארגון החסד 'עזר מציון', נראתה לפתע כשהיא יוצאת מחלון הקומה השניה, כשכל גופה הקטן משתלשל החוצה כלפי מטה, במה שנראה היה כאסון וודאי של נפילה אל קרקע הרחוב בתוך שניות ספורות.

אלא שלמרבה הנס, ראשה של התינוקת נתקע ככל הנראה במסגרת החלון הכבד, וכך היא נותרה תלויה בין שמים לארץ.

אברהם ישעיה, עד ראיה, תיאר ל"כיכר השבת": "הצרחות שהיו במקום, של כל מי שהיה ליד הבנין, היו משהו שלא שייך לתאר. היתה לנו הרגשה שאנחנו צופים בטרגדיה נוראית. פשוט פחד".

הפעוטה, תלויה בין שמים לארץ

מי שבמקרה שהו באזור ושמעו את צווחות האימה, היו כמה מאנשי השיטור העירוני שאבטחו אירוע ציבורי בסמוך.

השוטרים הללו זינקו למקום, והתפצלו: "חלקם טס למעלה, לתוך הבנין, כדי למשוך פנימה את הפעוטה", מספרת רבקה, העובדת בחנות קרובה וראתה הכל, "וחלקם נשאר למטה כדי לתפוס את התינוקת - שהיה ברור שעוד רגע נופלת".

בינתיים, איש צוות של עזר מציון ששהה במבנה, הוא זה שהספיק למשוך אליו את הפעוטה המבוהלת, וכך להציל את חייה.

ל"כיכר השבת" נודע, כי במשטרה חושדים כי התנהגות רשלנות כלשהי של מי מהאחראים על שלומה של התינוקת היתה מעורבת בגרימת האסון שנמנע כאמור בנס ברגע האחרון.

בעקבות כך נפתחה חקירה, וכבר בקרוב יזומנו כמה גורמים אל חדר החקירות במשטרת מרחב דן.

ממשטרת ישראל נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה, כי אכן "מתנהלת חקירה, ומטבע הדברים אנחנו לא מפרטים אודות חקירות מתנהלות".

מעמותת 'עזר מציון' נמסר לאחר האירוע: "ילדה הלומדת באחד הגנים במרכז הארצי טיפסה על מיטת פיזיותרפיה, מעדה דרך חלון ציר ונתקעה בתוכו. הצוות המקצועי של הגן, ששהה עם הילדים באותה עת, זיהה את האירוע שהתרחש בתוך שניות, פעל במהירות וחילץ את הילדה בתוך זמן קצר - ללא כל פגע".

"חשוב לנו להבהיר כי מדובר בגן לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, הפועל תחת תקני הבטיחות הנדרשים וצוות מקצועי מלא. מדי שנה מאשר יועץ בטיחות את המבנה ומתקניו, ולמקום גם אישור משרד החינוך המתחדש מדי שנה. מדי תקופה מתקיים מעקב מדוקדק אחר מפגעים וליקויים".

"זה אירוע הבטיחות הראשון מסוג זה שקורה בגנים אלו. אנו ב'עזר מציון' נפעל לבדוק את המקרה לעומק ולפעול למניעת הישנות מקרים דומים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר