עוד ניצחון חרדי

למרות אי תמיכת משה ליאון: "מתחם התחנה" ייסגר בשבת

עוד ניצחון חרדי בבירה: "מתחם התחנה" המוכר, שהפך לסמל לחילולי השבת בעיר - ייסגר בשבתות. משה ליאון אמנם נמנע בהצבעה, אולם החרדים עדיין הצליחו להשיג את הרוב (מקומי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מתחם התחנה. לא בשבת (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

לאחר סאגה ממושכת, ניצחון חרדי בהצבעה על פתיחת מתחם התחנה הישנה בירושלים. חברי מועצת העיר החרדים השיגו רוב בהצבעה נגד פתיחת המתחם בשבת.

(צילום: כיכר השבת)

כצפוי, חבר מועצת העיר המועמד לראשות העיר, משה ליאון, נעדר מההצבעה הנפיצה. ל"כיכר השבת" נודע כי ההיעדרות הייתה מתואמת עם ש"ס ויהדות התורה. כ-15 חברים הצביעו נגד פתיחת המתחם בשבת, וכעשרה חברים הצביעו בעד.

חבר המועצה חיים כהן ציין כי "הדיון על מתחם התחנה התקיים לאור דרישת חבר המועצה לשעבר מיכאל מלכיאלי ויוחנן וויצמן, שהגישו את הבקשה דרך סעיף 18".

בנאום חריג שנשא ראש העיר ניר ברקת, הוא פנה לחברים החרדים בזעם: "צריכים לדעת לחיות יחד בעיר הזאת. כולנו חתומים על סטטוס קוו. דיברתי עם הרב סולוביצ'יק וועדת הרבנים. הסטטוס קוו והחוק אומר שיש מקומות בילוי פתוחים בשבת ואיו מסחר בשבת".

"מתחם התחנה ומרכז העיר זה אותו דבר. אני רוצה להזכיר שבערך 300 מטר קו אווירי ממתחם התחנה אושר בקדנציה של לופוליאנסקי "יס פלנט" דיברתי עם ועדת הרבנים לפני 6 שנים, תמיד כיבדתי אותם".

"כמי שמכבד את השבת, אני ראש העיר היחידי בארץ שעקף במתחם התחנה כל מסחר זה עיר שמכבדת את השבת ומכבדת את הסטטוס קוו".

יו"ר סיעת יהדות התורה אליעזר ראוכברגר אמר לאחר ההצבעה: "כמעט שנתיים חיכינו לרגע הזה שהרוב בעירית ירושלים יגיד סוף סוף את דברו. לצערי, הנציגות החילונית והפרובוקטיבית הטעתה את הציבור מנימוקים פוליטיים וכדי לעשות רווח פוליטי. התרגיל המביש שעשו כשהביאו את מתחם התחנה באמצעות תוכנית אגבית להסדרת נתיב תחבורה ציבורית, זו שערוריה וחרפה שהיה צריך להסיר, והיום הסרנו אותה בשעה טובה. למען ירושלים כולה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר