"חוק הלאום יחזק את הרפורמים"

אייכלר: "מייעץ לדרעי ולליצמן - להוריד את אחוז החסימה"

ח"כ ישראל אייכלר בראיון נרחב ל'כיכר בכנסת' מביע תמיכה ברורה בהורדת אחוז החסימה - "אנחנו עושים טעות, הפסדנו 130 אלף קולות", והתנגדות נחרצת וברורה לחוק הלאום • צפו (כיכר בכנסת)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ח"כ ישראל אייכלר בראיון נרחב ל'כיכר בכנסת' מביע מחד תמיכה ברורה בהורדת אחוז החסימה - "אנחנו עושים טעות, אנחנו צריכים להוריד את זה", ומאידך התנגדות נחרצת וברורה לחוק הלאום.

לדבריו, חוק הלאום לא כולל התייחסות לתורת ישראל ובנוסף נותן לבג"ץ שלטון ללא מצרים. "אנחנו נתנגד בכל תוקף. לא רק זה, אנחנו נדרוש מראש הממשלה לא להעלות את זה, בשום פנים ואופן", הוא מבהיר.

כותרות הראיון של סגן יו"ר הכנסת ישראל אייכלר

ההתנגדות לנוסח חוק: "אני מתנגד בכל תוקף לנוסח שאומר 'ישראל מדינת הלאום של העם היהודי', אני רוצה שיהיה כתוב 'ישראל מדינת העם היהודי'. ברגע שאתה אומר שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, זאת אומרת המכונית של ישי, לא ישי אלא המכונית של ישי. אז בג"צ יגיד - ובצדק - כל נושא הגרות, כל הגויים שבאו לכאן, אומנם הם לא שייכים לעם היהודי אבל הם שייכים ללאום, אנחנו לא מדינת העם היהודי, אנחנו לא מדינת הדת היהודית, אנחנו מדינת הלאום של העם היהודי".

ח"כ ישראל אייכלר בראיון לכתב כיכר השבת ישי כהן

החרדים לא יהיו חלק מההלאום: "מאות אלפי גויים שלא התגיירו יהיו חלק מהלאום, בתוך הרפורמים וכו', אין הבדל בין יהודי רפורמי ליהודי נוצרי, כולם יזכו ויהיו שייכים ל'לאום' הזה. ומי לא יהיה שייך ללאום הזה? כי הוא לא ירצה להיות שייך ללאום הזה, בני העם היהודי!".

כשרות ותקציבים בחוק: "מה שייך כשרות ללאום? כשרות שייך לעם היהודי בהיותו עם יהודי אלפי שנים. אפילו תקצוב של לומדי תורה, במדינת הלאום זה יהיה משהו כמו בארה"ב, לא שייך".

קריאה שנייה ושלישית: "אנחנו לא שם! אנחנו מתנגדים בכל תוקף, כל הסיעה, זו הייתה החלטת סיעה, שאנחנו לא נאפשר. קריאה ראשונה הייתה לנו בעיה כי ראשי המפלגות כבר הבטיחו לנתניהו".

החוק יסייע לרפורמים: "בתוך החוק אין זכר לתורת ישראל. 'המדינה תפעל לשימור הזיקה בין העם היהודי', מה זה? זאת אומרת שכל קהילות הרפורמיות יוכלו להיות, ובג"צ יוכל להגיד 'אתה פוגע ברפורמים בזה שאתה מפלה את הרבנים שלהם'. אני רוצה שיהיה כתוב 'המדינה תפעל לשמור על הזיקה בין העם היהודי לתורת ישראל'".

מאיים: "אנחנו נתנגד בכל תוקף. לא רק זה, אנחנו נדרוש מראש הממשלה לא להעלות את זה, בשום פנים ואופן, זו הצעת חוק שייתן לבג"צ שלטון ללא מצרים, יש פה הלאום ויש עם ישראל".

בעד הורדת אחוז החסימה: "אני ייעצתי לחבריי ולמי ששאל אותי, שהם עושים טעות חמורה מאוד שהם לא נותנים להוריד את אחוז החסימה. אני 'קצת' שנים פה, אני עוד זוכר שזעקתי אז שלא יסכימו להעלאת אחוז החסימה מאחוז אחד לאחוז וחצי, כי המפלגות הגדולות אין להם בעיה בדבר הזה. הציבור החרדי והדת, כל חצי אחוז זה החלשת כוחם".

הפסדנו 130 אלף קולות: "אני מייעץ גם לאריה דרעי וגם ליעקב ליצמן, וייעצתי להם גם באופן אישי, עם אריה לא דיברתי אבל עם ליצמן כן, אמרתי שאנחנו עושים טעות, אנחנו צריכים להוריד את זה. הפסדנו 130 אלף קולות בבחירות הקודמות, במכלול. למה צריך את הסיכון הזה? אבל זו רק עצה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר