צה"ל חושף

כך ימוגן מטילים נמל התעופה החדש בערבה

רק אמש חשף השב"כ כי נעצרו בדואים שהבריחו סמים תוך השחתת מתקן ביטחוני רגיש. כעת צה"ל מפרסם, כי הושלמה היערכות ביטחונית מקיפה, שתגן על נמל 'תמנע' • צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כך יגן צה"ל על שדה התעופה החדש (צילום: יואב זיתון, ynet / דובר צה"ל)

בצה''ל חושפים היום (חמישי) את ההיערכות הביטחונית שמטרתה להגן על נמל התעופה הבינלאומי החדש 'תמנע', ע"ש אילן ואסף רמון, שייחנך בערבה בעוד מספר חודשים.

קצין ישראלי בכיר מסביר, כי למרות שהגבול המזרחי של מדינת ישראל שקט יחסי, בין השאר כי מצידו שוכנת מדינת ירדן החתומה עם מדינת ישראל על הסכם שלום, הקמתו של שדה התעופה הביןלאומי החדש מעורר את הצורך לדאוג למעטפת הגנתית משמעותית, כדי לאפשר את התנהלותו התקינה.

כידוע, בשנתיים האחרונות לאורך הגבול המזרחי נבנתה לצורך כך גדר גדר חדשה באורך של כ-34 קילומטרים. על מנת לבנות אותה, היה על צה"ל לפעול לפינוי המוקשים במרחב - פעילות שנעשתה בשיתוף חיל ההנדסה הקרבית.

על מנת לוודא שלא נותרו נפלים או מוקשים במרחב, נחפר השטח לעומק של כ-60 ס"מ מתחת לאדמה. בנוסף, הוקמה רשת נ"ט ראשונה מסוגה, שתהווה רשת הגנתית ייחודית לשדה התעופה החדש.

גדר הביטחון, בגובה 26 מטרים (צילום: דובר צה"ל)

לדברי הקצין הבכיר, "הגדר תגן על השדה מפני ירי תמ"ס וטילי קרקע קרקע, והיא המצאה חדשנית וייחודית של מנהלת הגדרות בראשות תא"ל ערן אופיר, אשר הגתה את הרעיון לאור הצרכים הגזרתיים באוגדה".

כמו כן, כדי לתת מענה לפעילות טרור בגזרה, באוגדה ישנן שכבות הגנה נוספות ורבות הכוללות מעטפת חיצונית עליה אמון חטמ"ר יואב, מעטפת הגנתית פנימית באחריות משטרת ישראל וכן צוות עתודה מטכ"לי – פלוגת אימון מתקדם של גבעתי ויחידת מסתערבים 'הערבה', שמוכנים לקפוץ לזירה בעת אירוע מתפרץ.

כזכור, רק אמש חשף השב"כ כי נעצרו והואשמו שמונה מבריחי סמים בדואים מהנגב, שהיו מעורבים לפני כחודש בניסיון הברחה גדול ליד ניצנה, באותו אזור בו הושלמה כעת ההיערכות הביטחונית המדוברת, במהלכה הם השחיתו תשתית ביטחונית רגישה, שגרמה להחשכת הגדר מתצפיות, למשך שעות.

(צילום: דובר צה''ל)
, (צילום: דני שדה, ynet)
(צילום: דני שדה, ynet)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: איתי בלומנטל, ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר