מי ימונה לתפקיד המפכ"ל הבא

ניצב בכיר: המפכ"ל רוני אלשיך 'תופר לי תיק' - בגלל נתניהו

עימות חסר תקדים בצמרת המשטרה, על רקע האפשרות למינוי מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי למפכ"ל הבא אחרי רוני אלשיך, כשאנשיו "מאשימים" את הלוי בקרבה יתרה לבנימין נתניהו (משטרה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הלוי ואלשיך. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בכירים במערכת הפוליטית טוענים כי מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי מקיים קשרים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי להתמנות למפכ"ל הבא, זאת מאחורי גבו וללא ידיעתו של המפכ"ל רוני אלשיך שכזכור הוחלט כי כהונתו לא תוארך.

מנגד, מקורבי ניצב הלוי טוענים, כי מפכ"ל המשטרה ואנשיו מנסים לתפור לו תיק, במטרה לבצע סיכול ממוקד לרעיון מינויו למפכ"ל - אחריו.

גורם בכיר במשטרה צוטט ב'החדשות', בה נחשפה הפרשה, כי הקשרים בין נתניהו לבין הלוי התקיימו באמצעות גורם מתווך - פוליטי אף הוא. הקונספירציה שמפיצים אנשי אלשיך, היא שנתניהו יתמוך בניצב יורם הלוי לתפקיד המפכ"ל הבא, והוא בתמורה יתנהג "כמצופה" ממנו בכל הקשור לחקירותיו בתיקי '1000' ו-'2000'.

בכירים במשטרה, מקורבי הלוי, בטוחים כאמור כי המצב הפוך לחלוטין: "אלשיך מבצע בו סיכול ממוקד, כדי לצייר אותו כשפוט של נתניהו. כמו בפרשת הרפז: הארגון מנסה להפיל יורש אפשרי, באמצעות שקרים ויח"צנים".

ראש הממשלה. בוחש במינוי המפכ"ל הבא? (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אמש פורסם לראשונה ב'החדשות', כי הוצע לאחרונה למפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי להתמנות לתפקיד סגן המפכ"ל, אך הוא סירב לקבל אותו, גם משום שלדבריו הוא כבר כיהן בכמה תפקידי ניצב שיספיקו לו בהתמודדות על תפקיד המפכ"ל.

בשל כך אכן ימונה בעוד שלושה חודשים לתפקיד זה ניצב אחר, דוד ביתן, שנכנס לא מזמן לתפקידו כמפקד מחוז תל אביב.

יורם הלוי בעת כניסתו לתפקיד מפקד מחוז ירושלים (צילום ארכיון: גיל יוחנן, ynet)

מדוברות המשטרה נמסר בתגובה לפרסום: "שוב אנו עדים לדיסאינפורמציה המובאת כביכול בשם המפכ״ל או 'מקורביו'. צר לנו על הטעיית הציבור, האחריות על הפרסומים הינה על אחריות המפרסם. במשטרת ישראל דוחים את הטענות בדבר עימותים או כל אמירות אחרות הנוגעות לאופי מערכת היחסים עם בכירי המשטרה. המפכ"ל הוביל רפורמות רבות במשטרה ביחד ובשיתוף מלא עם סגל הפיקוד הבכיר כולו. המפכ"ל ימשיך לפעול ביחד עם ניצב יורם הלוי לקיום שגרת חיים תקינה לתושבי ירושלים והסביבה".

במשרד ראש הממשלה מסרו מצידם בתגובה לטענות על קשר סמוי ונגוע בינו לבין הלוי: "מדובר בשקר מוחלט ומגמתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר