אלפי לוחמים בכוננות

דריכות לקראת יום שישי ראשון של הרמדאן

בכוחות הביטחון נערכים בכוחות נרחבים ליד גדר הגבול עם עזה מחשש שבחמאס ימשיכו בניסיונות לפרוץ את הגדר באמצעות אלפי מפגינים. דריכות גם בעיר העתיקה (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

כוננות גבוהה במיוחד לאורך הגבול עם עזה לקראת החשש מחידוש המהומות ביום שישי הראשון של חודש הרמדאן. לצד ההיערכות הגבוהה של כוחות הביטחון, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הודיע הלילה (שישי) כי מעבר רפיח לרצועה יהיה פתוח לכל אורך הרמדאן זאת בניסיון להרגיע את הרוחות ברצועה. א-סיסי צייץ בטוויטר כי השארת המעבר פתוח "תקל את העול של אחינו בעזה".

באוגדת עזה נערכים לחידוש ההפגנות בגבול, אם כי בהיקפים קטנים יותר. כמה אלפי פלסטינים צפויים להתקרב לגדר וינסו לפרוץ אותה בכמה מוקדים. לוחמים מחטיבת גבעתי נשארו בעוטף עזה לתגבר את חטיבת גולני וחטיבת שריון, ולפי הערכות בפיקוד הדרום העימותים עשויים להתחיל בשעה מאוחר יותר, סביב השעה 17:00, בשל צום הרמדאן ושבירתו בשעות הערב.

בצה"ל מעריכים שחמאס ישאיר את מחאות הגדר על אש נמוכה, לפחות עד 'יום הנכסה' בתחילת החודש הבא לציון ההפסד הערבי במלחמת ששת הימים. בפיקוד הדרום מעריכים שחמאס נמצא כעת על פרשת דרכים ויחליט לגבי המשך צעדיו רק אחרי שימצה את תוכנית "צעדת השיבה" שהגה ותכנן ראש הארגון יחיא סינוואר. הוא גם היה זה שהורה להנמיך את גובה הלהבות אחרי שראה שהעזתים לא מצליחים לפרוץ את גדר הגבול.

גם באוגדת איו"ש הדריכות בסוף השבוע תהיה גבוהה בגלל יום שישי הראשון של חג הרמדאן, תקופה שבכל שנה נחשבת לנפיצה ורווית פיגועים. מאות לוחמי תגבור, בהם מחטיבת הנח"ל, פרוסים כבר מתחילת השבוע בגדה.

היום יתאפשר למוסלמים בלבד להתפלל במערת המכפלה בחברון לרגל החג, והקלות נוספות יתאפשרו לרבבות פלסטינים. צה"ל מעוניין לצנן את האווירה המתוחה, ולאפשר את קיום התפילות בהר הבית.

גם משטרת ירושלים בדריכות גבוהה לקראת יום שישי ראשון של הרמדאן ותיקון ליל שבועות בו צפויים להגיע עשרות אלפי יהודים לכותל המערבי לתפילת שחרית כוותיקין. בהערכות מצב מודעים להשפעות שעשויות להבעיר את השטח בעקבות היחסים עם טורקיה וההרוגים בעזה. לגבי היחסים העכורים עם טורקיה, במשטרה נלקח בחשבון כי בעיר העתיקה יש כמות גדולה של תיירים טורקים שינסו לשבש ולהפר את הסדר. לפני כשנה הורחקו מישראל שלושה טורקים בגלל התפרעויות בהר הבית. לצד הכוננות הגבוהה, אין מודיעין קונקרטי ובמשטרה מבהירים שנערכים לכל תרחיש.

כ-3,000 שוטרים יתפרסו ברחבי הבירה, בדגש על סמטאות העיר העתיקה המובילים לכותל ומסגד לאל-אקצה, על המעברים, בדגש על קלנדיה מצפון וקבר רחל מדרום, וגם על שכונות מזרח ירושלים. במשטרה נערכים לכ-300 אלף מוסלמים שיבואו היום למסגד אל-אקצה, ולכמות גדולה מאוד של יהודים שיבואו להתפלל בכותל.

בשל העומס הצפוי בסמטאות העיר העתיקה במשטרה מנסים למנוע את החיכוך בין היהודים לערבים. בשבת, ליל חג השבועות, לא תתאפשר הגעת יהודים לכותל דרך שער שכם משעות הערב ועד ל-00:30 ביום ראשון - חג השבועות. בשעות אלו לא תתאפשר יציאה מהכותל לכיוון שער שכם דרך רחוב הגיא. במשטרה ממליצים למתפללים שרוצים להגיע לכותל המערבי שיעשו זאת דרך השער החדש, שער יפו, שער ציון ושער האשפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר