צעדת השיבה

דובר צה"ל רונן מנליס במאמר: "כך החמאס משקר לעולם"

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, פרסם מאמר מיוחד בעיתון האמריקני 'וול סטריט ג'ורנל' בו האשים את התקשורת במתן במה לשקרים של ארגון החמאס וטען כי 'עדיף לומר את האמת ולהפסיד' (צבא)

ההפגנות בעזה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, פרסם הלילה (שני) מאמר מיוחד בעיתון האמריקני 'וול סטריט ג'ורנל' בו האשים אתה תקשורת במתן במה לשקרים של ארגון הטרור חמאס.

מנליס, מתאר בטורו, כיצד החמאס משתמש באזרחי רצועת עזה לתעמולה תקשורתית, זאת במקביל להפעלת אלימות כלפי צה"ל וכחות הביטחון בהפגנות הנערכות בסמוך לגדר הגבול ברצועת עזה.

מנליס כותב כי "חמאס השיג סיקור תקשורתי שלילי נגד ישראל לאחר הפרות הסדר האלימות הראשונות ב-30 במרץ, היום הראשון של מבצע התעמולה הזה. חמאס יכול היה לטעון אז לניצחון תעמולתי, להפסיק את האלימות ולמנוע מקרי מוות רבים. אך עבור החמאס, שקרים חשובים יותר מחיים".

"חלק מהתקשורת סייעה לחמאס בכך שבחרה לפרסם את השקרים שלו ולא את העובדות", האשים מנליס והוסיף כי "אם בשביל לנצח במלחמת התעמולה הבינלאומית אני צריך לשקר כמו חמאס אז אעדיף לומר את האמת ולהפסיד. צה"ל ינצח בקרב האמיתי - הגנה על האזרחים שלנו מול הטרור. חיילי צה"ל ניצחו השבוע בכך ששמרו על משפחות ישראליות, ובכך שמנעו מחמאס להשיג את מטרותיו המוצהרות".

"חמאס יכול לשקר לעולם, לפלסטינים ולמפקדיו, אבל אני גאה שצה"ל לעולם לא ישקר או ישתמש באזרחים ישראלים או בחיילים כפיונים. צה"ל תמיד בוחר באמת. חיילים כנראה לא מצטלמים טוב כמו טרוריסטים שמחופשים לאזרחים, אבל אנחנו כנים ועומדים מאחורי מה שאנחנו אומרים", כתב מנליס.

מנליס הזכיר את האירועים ביום הנכבה בהם נהרגו יותר מ-60 מפגינים ותיאר כיצד החמאס מיהר לעיתונות כדי להתאבל על "מותם של אזרחים חפים מפשע", בעוד מנהיג בכיר של הארגון, סלאח ברדוויל, אמר בראיון כי 50 מההרוגים היו פעילי חמאס.

מנליס הוסיף וטען כי החמאס סיפק תחבורה חינם לאזרחים, כולל נשים וילדים להפגנות בגבול, ושכר אותם כניצבים תמורת 14 דולר לאדם או 100 דולר למשפחה. אם הם הצליחו להיפצע הם קיבלו 500 דולר. "חמאס אילץ את כל המפקדים והפעילים שלו להגיע לגבול לבושים כאזרחים, כאשר כל אחד משמש כמנהל של אזור מסוים - כאילו כדי לביים את החלק שלו במבצע", כתב מנליס.

מנליס מתאר את שהתרחש בהפגנות וכותב כי "במתקפות לעבר הגדר, חמאס השתמש בתתי-מקלע, בקבוקי תבערה, עפיפוני תבערה ורימוני יד. מאות עזתים ניסתו לפוצץ את הגדר או לחתוך אותה במטרה לחדור לשטח הריבוני של מדינת ישראל ולהגיע לאזרחים ישראלים תמימים בתוך דקות".

"לצה"ל היה מידע מודיעיני מדויק על כך שהפרות הסדר האלימות מסוות תכנית של חדירה המונית לישראל גם כדי לבצע טבח באזרחים ישראליים. חמאס קרא לזה 'מחאה לא אלימה' ורוב העולם פשוט נפל בפח. אלה לא היו חדשות מומצאות, זו פשוט היתה המצאה", כתב מנליס.

את מאמרו הוא חותם וכותב כי "בהתמודדות עם המעשים הפחדניים של הטרוריסטים שהתחפשו לאזרחים, חיילי צה"ל נהגו באומץ ובאיפוק תחת הנחיות נוקשות של הוראות פתיחה באש כדי למנוע כמה שיותר פגיעה באזרחים חפים מפשע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר