רשימת 'יהדות התורה' בירושלים

בכירים ב'דגל' מבהירים: "שוויון ברשימה או שנרוץ בנפרד"

ועדת הרבנים של דגל התורה בירושלים תציב בימים הקרובים בפני ראשי אגודת ישראל את הדרישה לשוויון מלא ברשימה • "אם לא יגיעו איתנו להבנות נמליץ לגדולי ישראל לרוץ ברשימה נפרדת" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ד כהן והגר"ב סולובייצ'יק (צילום: אלי קובין)

בשבוע האחרון לא חלה התקדמות ממשית במגעים בין סיעות אגודת ישראל לדגל התורה בעניין הדרישה של הסיעה הליטאית לשוויון במסגרת הרשימה למועצת העיר ירושלים, כך נודע ל'כיכר השבת'.

ב'דגל התורה' הביעו באופן ברור את הדרישה לשוויון זאת לאחר שלדבריהם קיים רוב ליטאי ברור בקרב הציבור החרדי האשכנזי המתגורר כיום בירושלים.

ל'כיכר השבת' נודע כי בערב החג, הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק, האיש הדומיננטי בועדת הרבנים של הסיעה הליטאית בירושלים, שב מחו"ל לארץ ובימים הקרובים הוא צפוי יחד עם חבר מועצת גדולי התורה הליטאית הגאון רבי דוד כהן להציג את הדרישה לשוויון ברשימה באופן נחרץ לראשי 'אגודת ישראל'.

"לא מתקבל על הדעת שנמשיך להיות מקופחים זאת למרות שאנו הרוב בעיר. אנחנו מוכנים להתפשר על שוויון וגם זה בדיעבד אבל המצב הנוכחי כפי שהוא כיום ברשימה למועצת העיר איננו מתקבל על הדעת", אומרים גורמים בכירים ב'דגל התורה' ל'כיכר השבת'.

לדברי הגורמים הבכירים ב'דגל', "על 'אגודת ישראל' להפנים כי אם הם לא יגיעו איתנו להבנות נמליץ לגדולי ישראל לקבל החלטה לרוץ ברשימה נפרדת".

ל'כיכר השבת' נודע כי בתוככי 'אגודת ישראל' קיימים חילוקי דעות האם יש להיענות לדרישה הליטאית לשוויון כאשר קולות רבים בסיעה החסידית מבינים כי כיום איש 'אגודת ישראל' יוסי דייטש מייצג מפלגה של שמונה חברים ואילו במצב של ריצה נפרדת הוא עלול לייצג ארבעה חברים בלבד.

"אנחנו לא נכנסים לחילוקי הדעות אצלם", אומרים ב'דגל התורה', "מבחינתינו שיישבו ויקבלו החלטה להסכים לשוויון ואז נוכל לעבוד באחדות מלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר