חתונה מלכותית בטעם יהודי

הקשר היהודי לחתונה: השדכנית, הקידושים ותפילת הגשם

העולם כולו התרגש מחתונת הנסיך הארי ומייגן מרקל אך מתברר כי מקומו של הקשר היהודי לא נפקד • השדכנית יהודיה, בבתי כנסת נערכו קידושים לרגל השמחה ונישאה תפילה שלא יירד גשם (בעולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
הנסיך הארי בדרך לחתונה (צילום: שאטרסטוק)

החתונה הבריטית שאירעה בסוף השבוע האחרון בנישואי הנסיך הארי עם מייגן מרקל, שברה נתוני צפייה עולמיים והיתה לשיחת השבוע, אך מתברר כי כמו בכל סיפור טוב גם מקומו של הקשר היהודי לא נפקד מהחתונה המדוברת.

כמו אזרחים טובים, גם הקהילות היהודיות התרגשו מהחתונה. בבתי כנסת רבים במדינה נערכו במהלך השבת קידושים לכבוד החתונה. בבתי כנסת מסויימים גם התפללו שלא ירד גשם כדי שלא תיגרם הפרעה לחגיגות.

בין בני הזוג המלכותי הפגישה יהודייה בשם מישה נונו, כך שגם ה"שדכנית" היא 'משלנו'.

חתונות בממלכה המאוחדת מתרחשות בדרך כלל בימות השבוע. הפעם, במפתיע, המסורת נשברה והחתונה אירעה בשבת. לכן, מנהיגי הקהילה היהודית, הרב הראשי למשל, לא הוזמנו לטקס, אך כל זה לא הפריע ליהודים הבריטיים לחגוג.

בית הספר היהודי "מרכז ניקי אליאנס" במנצ'סטר ערך ביום שני שעבר מסיבה לציון החתונה. לדברי המארגנים, מכיון שהחתונה בשבת, הוחלט "לחגוג כמה ימים מוקדם יותר".

אגב בתי ספר, בבית הספר אנמאונט שבצפון לונדון נערכה הצגה שבה התלמידים היהודיים מילאו את התפקידים המרכזיים של "החתונה המלכותית".

חברת סודה ישראלית ייצרה, במיוחד עבור האירוע, סדרת בקבוקים מעוצבים בדמות כובעים ואביזרי שיער מסורתיים המקובלים באירועים מן הסוג הזה.

גם חברת הסלמון הכשרה "איסט-אנד סלמון סמוקהאוס" פרסמה באתר המכירות שלה מוצר חגיגי ומיוחד לרגל החתונה: "הפילה של הארי". מדובר ב"נישואין בין ג'ינג'ר והצמח היפני וואסבי, עם פילה סלמון מלכותי". את חלקי הדג מחברת באופן סימבולי 'טבעת' בגוני ורד העשויה מסלמון מושרה במיץ סלק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר