הקרב על ירושלים

סקר: 8% מהחרדים תומכים בעופר ברקוביץ'

סקר מינה צמח שהוזמן ע"י תנועת 'התעוררות' מגלה כי 8% מהחרדים בירושלים תומכים בעופר ברקוביץ - לעומת 2% לפני כחודשיים. ומה קורה בקרב מול השר זאב אלקין? • הסקר (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
עופר ברקוביץ' (צילום: שרון גבאי)

פרסום ראשון: כחודשיים לאחר הסקר הקודם שבדק את מועמדותו לראשות העיר של יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ' מול משה ליאון בקרב הציבור הציוני, ביקשו בתנועת 'התעוררות' לבחון את מועמדותו מול השר זאב אלקין אשר צפוי לכאורה לקבל את תמיכת רה"מ בנימין נתניהו ולהתמודד לראשות העיר ירושלים.

על פי סקר שנערך על ידי מכון 'מדגם' בראשות מינה צמח ומנו גבע אשר כלל הפעם גם את הציבור החרדי ומתפרסם לראשונה ב'כיכר השבת' נבחנה השאלה מי האיש שראוי מבחינת הירושלמים להוביל את ירושלים ב-5 השנים הבאות: השר להגנת הסביבה וירושלים זאב אלקין או יו"ר תנועת התעוררות עופר ברקוביץ'.

המדגם כלל חמש מאות איש מאוכלוסיות שונות בעיר כאשר עופר ברקוביץ' עם 50.9% תמיכה מול 49.1% לשר זאב אלקין.

בפילוח על פי הגדרת הדתיות של הנשאלים, 8% מהם תומכים בעופר ברקוביץ לראשות העיר לעומת אלקין שזוכה בקרב הציבור החרדי לכ-31%. מעל 40% טרם החליטו למי להצביע.

יצוין כי מדובר במגמת שיפור משמעותית בקרב החרדים כאשר בסקר שנערך לפני מספר חודשים זכה עופר ל-2% תמיכה לעומת 8% כעת.

עוד עולה כי בקרב הציבור הציוני דתי זוכה ברקוביץ' לתמיכת 19% מהציבור הדתי לאומי, עליה מ-15% בסקר שנערך לפני כחודשיים מול ליאון. אלקין זוכה גם בקרב הציבור הדתי לאומי ל-31% וכ-37% שעדיין לא החליטו.

עוד עולה מהסקר כי בקרב הציבור החילוני והמסורתי מנצח ברקוביץ' את אלקין כאשר בקרב הציבור החילוני 53% תומכים בברקוביץ' לעומת כ-8% באלקין ובקרב הציבור המסורתי כ-32% תומכים ברקוביץ' לעומת כ-16% תמיכה באלקין.

במדד האהדה וההכרות - בסקר שנערך עם הכרזתו על הריצה - 43% מתושבי העיר הלא חרדיים לא הכירו את ברקוביץ', בעוד כיום מדובר על 26% בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר