התקוות יתנפצו?

ארה"ב: מוכנים לוותר על המפגש עם קים ג'ונג און

סגן הנשיא איים על צפון קוריאה כי לא ינסה לשחק בטראמפ וכי האמריקנים מוכנים לוותר על מפגש הפסגה בסינגפור אם יתברר שהצפון קוריאנים לא פתוחים לוויתורים (חדשות בעולם)

(צילום: שאטרסטוק)

לאמריקאים מתחיל להימאס מהאיומים הצפון קוריאנים: סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, אמר הלילה (שלישי) כי הנשיא דונלד טראמפ מוכן לזנוח את רעיון מפגש הפסגה עם שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און, בעקבות איומיה של צפון קוריאה לבטל את המפגש. "זו תהיה טעות ענקית מצידו של קים לחשוב שהוא יכול לשחק בטראמפ. שלא יחשוב שהוא יכול להשיג מאיתנו ויתורים עבור הבטחות שהוא לא מתכוון לממש", אמר פנס בריאיון לרשת "פוקס ניוז".

פנס הבהיר כי מפגש הפסגה "אינו ניסיון להשיג יחסי ציבור מצד טראמפ". לדבריו, הצפון קוריאנים כבר "שיחקו" בממשל קלינטון וגם בממשל בוש בעבר, כשהבטיחו לשווא לעצור את תוכנית הגרעין שלהם. בתוך כך, גורמים רשמיים וגורמים אחרים המעורים בנושא אמרו הלילה לרשת CNN כי "עוזריו של טראמפ מטילים ספק גדול שמפגש הפסגה עם קים אכן יקרה".

בסוף השבוע החליטו ארצות הברית ודרום קוריאה לבטל תרגיל משותף שכלל שימוש במפציצי B-52 אמריקניים ומטוסים קוריאניים, לאחר שהממשל הדרום קוריאני הביע דאגה כי התרגיל יגרום לפיצוץ הפסגה ההיסטורית בין נשיא ארה"ב טראמפ לשליט הצפון קים ג'ונג און. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" מפי גורמים אמריקנים. זאת למרות שמדובר היה בתרגיל שנקבע חודשים ארוכים קודם לכן. צפון קוריאה ביטלה בעקבות התרגיל שיחות שתוכננו להתקיים בין נציגים בכירים שלה לבין נציגי הדרום מה שהביא ללחץ הדרום קוריאני על האמריקאים לבטל את התרגיל המשותף.

על רקע האיומים בביטול פגישת הפסגה, הזהיר בשבוע שעבר טראמפ את מנהיג צפון קוריאה קים כי אם "הוא לא יעשה עסקה" – גורלו יהיה כמו זה של שליט לוב לשעבר מועמר קדאפי. בשיחה עם כתבים בבית הלבן הבטיח טראמפ כי אם תחתם עסקה המשטר הנוכחי ישמור על כוחו.

דבריו של טראמפ הגיעו בתגובה לדברי סגן שר החוץ הצפון קוריאני, קים קיי גוואן, כי לארצו "אין כל עניין בפסגה עם ארה"ב אם היא מבוססת על דרישות חד-צדדיות לוויתור על נשק גרעיני". הוא הוסיף כי במקרה כזה, גורל הפסגה "יהיה ברור", וכי "הנשיא טראמפ יישאר נשיא כושל אם יחזור על הטעויות של קודמיו בתפקיד".

האיומים ההדדיים מגיעים בזמן שהמפגש בין שני המנהיגים, שתוכנן ל-12 ביוני בסינגפור, מוטל בספק זאת לאחר שדווקא עד לא מכבר הראו הצפון קוריאנים רצון טוב כששחררו את האסירים האמריקנים בעת ביקורו של מזכיר המדינה מייק פומפיאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר