העברת שגרירות ארה"ב

הרבי מסאטמר: "היה צריך לקרוע קריעה על נאום נתניהו"

האדמו"ר מסאטמר תקף את "ראש הכופרים" בנימין נתניהו על נאומו בטקס העברת השגרירות ואמר כי "היה צריך לקרוע קריעה" וציין כי זו אותה עבודה זרה כמו הדרשות של האפיפיור • האזינו (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

במהלך דרשת נעילת החג בפני רבבות חסידים התייחס האדמו"ר מסאטמר לסוגיית העברת השגרירות האמריקאית לירושלים והשמחה בקרב הציבור החרדי ותקף את נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, "ראש מדינת הכופרים" כלשונו.

האדמו"ר פתח בפסוק מעשרת הדברות "אנוכי ה' ... אשר הוציאתך מארץ מצרים", ואמר כי כמו שבאותם ימים הגאולה הגיעה רק על ידי הקדוש ברוך הוא כך גם כיום עלינו לצפות לגאולה האמיתית.

"דודי בעל ה'ויואל משה' אמר כי מי שנהנה בהצלחת הציונים הוא כופר ממש ולא יזכה לראות בשמחת ביאת המשיח וכמו שבעבודה זרה מבטלים אותה על ידי קביעת שם גנאי כך גם פה צריך לדבר בגנאי הציונות", אמר האדמו"ר.

האדמו"ר המשיך ותקף את ראש הממשלה נתניהו כי "מי ששמע את נאום ראש הכופרים שדיבר בכפירה בביאת המשיח (בנאומו בשגרירות. י"כ) היה צריך לקרוע קריעה בבגדו ובמיוחד כשהוא בירך בגילוי ראש בשם ומלכות ברכת שהחיינו לבטלה. האם אלו שישבו שם מחו בו?

"יש היום כלים טכנולוגים שונים שאנשים צופים בהם וראו בו את נאומו אך שם אפשר לראות גם את הדרשות השבועיות של האפיפיור. צריך לדעת שזו אותה עבודה זרה".

האדמו"ר הוסיף בדבריו כי "הראו לי שיש בעיתונים החרדים הציונים שחודש אייר זה חודש של ניסים למדינה הציונית הם כותבים כך היה בתש"ח, ובתשכ"ז וכך גם היום. כולם זוכרים מה דודי הקדוש עשה אז כשהיה חי. אני לא בא לתקן את העולם אבל אני רוצה שהתלמידים שלנו יבררו מה אמר.

"בושה שבבתי הכנסיות שנקראים על שמו הטהור מדברים בשמחה ובהנאה על מה שאירע ולכן אני מבקש מכל אחד להגיע לכינוס הגדול בכ' סיון לחזור ולשנן את מה שדודי הרבי זצ"ל הנחיל לנו חסידי סאטמר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר