חשיפת 'כיכר השבת'

פא"י שוקלת הקמת בתי ספר "חרדים ממלכתיים" לבנים

הסתדרות פועלי אגודת ישראל שוקלת הקמת רשת של בתי ספר חרדים ממלכתיים, כך נודע ל"כיכר השבת" • במידה ובתי הספר ייפתחו, תשקול פא"י הקמת רשת שתתחרה גם ב'בית יעקב' (חרדים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
כיתת לימוד. אילוסטרציה (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

בשנים האחרונות נשמעו טענות של הורים על המחסור ברשת חינוך חרדית ממלכתית, שתתן מענה להורים המעוניינים בלימודי ליבה לבניהם. חשיפת 'כיכר השבת' מעלה כי ייתכן והדבר קרוב יותר מתמיד כרגע עבור בתי ספר לבנים וייתכן בעתיד גם כתחרות ל'בית יעקב'.

הסתדרות פועלי אגודת ישראל (פא"י), שוקלת בשבועות האחרונים הקמה של רשת בתי ספר יסודיים חרדיים לבנים. מהמידע שהגיע לידי "כיכר השבת" עולה כי בשבועות האחרונים קיים המזכ"ל חנוך ורדיגר מספר התייעצויות בנושא - זאת על רקע פרסומים אודות הורים חרדים באזור המרכז ובירושלים המעוניינים בבתי ספר עם לימודים כלליים ברמה גבוהה, אך נותרו ללא מסגרת לימודית לילדיהם לשנה הבאה.

אחד המשתתפים בפגישות עם ורדיגר סיפר ל"כיכר השבת" כי "נראה שורדיגר מעוניין להקים בתי ספר בסגנון החינוך העצמאי של פעם, מצד אחד מסגרות חרדיות ומצד שני לימודי חול, בפרט מתמטיקה ואנגלית, ברמה טובה". טרם ברור אם מדובר על יוזמה המתוכננת לשנה הלימודים הבאה או לשנה שאחריה.

באם תוקם, עתידה הרשת החדשה לחסות בצל "מוסדות נהרדעא" של פא"י, הכוללים כיום את הישיבה התיכונית 'נהרדעא', סמינר 'דרכי שרה' לבנות בגילאי על-יסודי, סמינר 'אופק' המציע לימודי מחשבים וכן לימודי אחיות לבנות חרדיות, ועוד. נכון להיום, לומדים במוסדות השונים של פא"י כ-500 תלמידים ותלמידות - עובדה זו מהווה קרש קפיצה נוח לפא"י לפנות לאותו ציבור, שכבר פוקד את מוסדותיה, גם עם רשת של מוסדות חינוך יסודיים.

עיון במסמכי "מוסדות נהרדעא" ברשם העמותות מעלה, כי מאז שנת 2003 הזרימה פא"י עשרות מיליוני שקלים למוסדות החינוך השונים שבבעלותה מה שמלמד כי יש לה את היכולת הכלכלית להפעיל גם רשת בתי ספר יסודיים באיכות גבוהה.

על פי דיווחים, בירושלים התקבלו 30 ילדים בלבד לחינוך הממלכתי חרדי בתלמוד תורה 'בית רבן', זאת מתוך כ-150 שנרשמו. מצב דומה גם בממ"ח היחידי לבנות בירושלים - 'בנות ירושלים'. הסיבה העיקרית: מצוקת המקום של המוסדות האלו ש"זוכים" להפרעות מצד הנציגים החרדים, שלא ששים לסייע להם.

בפא"י אישרו את הידיעה וציינו, כי אכן מתבצעות בדיקות רציניות בנושא זה, תוך כוונה עקרונית להיכנס גם לתחום בתי הספר היסודיים, כאשר בשלב ראשון מדובר על בתי ספר לבנים ולאחר מכן תבחן האפשרות גם לבתי ספר מקבילים לבנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר