הדירוג השנתי

מגזין פורבס: אלו היהודים המובילים ברשימת עשירי העולם

המגזין 'פורבס' פרסם את רשימת העשירים בכל אחת ממדינות ארה"ב, ושוב - ליהודים ישנו ייצוג נרחב: בשבע מתוך חמישים המדינות שברשימה, יהודים הם האמידים ביותר (כלכלה, עולם)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
עשיר. מארק צוקרברג (צילום: שאטרסטוק)

המגזין היוקרתי "פורבס" פרסם כמדי שנה את רשימת העשירים ביותר בכל אחת ממדינות ארה"ב, ושוב - ליהודים ישנו ייצוג נרחב ברשימת המיליארדרים: בשבע מתוך חמישים המדינות שברשימה, יהודים הם האמידים ביותר.

הרשימה כוללת את מארק צוקרברג - מנכ"ל ומייסד פייסבוק, שלפי הרשימה הינו האיש העשיר ביותר במדינת קליפורניה ומספר 5 בעשירי העולם כולו, עם הון הנאמד בכ-74 מיליארד דולרים. צוקרברג גובר ברשימה על מיליארדרים יהודים נוספים שהצליחו בעמק הסיליקון: לארי אליסון מחברת אורקל וכן לארי פייג' וסרג'יי ברין מחברת גוגל.

כצפוי, שלדון אדלסון הוא העשיר ביותר במדינת נבדה, עם הון של יותר מ-42 מיליארד דולרים. אדלסון נודע בתמיכתו במדינת ישראל ובמועמדים רפובליקניים ופרו-ישראליים לקונגרס האמריקני.

יהודים נוספים שנכנסו לרשימה הם שני מנהלי קבוצות ספורט: טייקון הנדל"ן טד לרנר ממדינת מרילנד שקבוצת הבייסבול "ושינגטון נשיונלס" היא בבעלותו, ודן גילברט ממדינת מישיגן, בעליה של חברת הלוואות ושל קבוצת הכדורסל "קליוולנד קווליארס".

האיש העשיר ביותר במדינת ניו-יורק (המדינה עם האוכלוסיה היהודית הגדולה בארה"ב) גם הוא יהודי: דייויד קוך, שהונו נאמד בכ-51.5 מיליארד דולרים. ראש העיר ניו-יורק לשעבר, מייקל בלוברג, הגיע להישג קרוב עם 50 מיליארד דולרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר