"פנימה, חרדים!"

קללות ואיומים באלימות: הנהג שמתעלל בנוסעים החרדים

הנהג שהפך לסיוט של הנוסעים החרדים בקו 987 של חברת נתיב אקספרס. בתפריט: קללות, איומים באלימות ונסיעה משובשת. הנוסעים: התלוננו, אבל הוא נשאר. החברה: "זה נשמע לא טוב" (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד אחת ההשתוללויות, שנגמרו בפציעת נוסעת (באדיבות המצלם)

המשפחות החרדיות הרבות, המתגוררות בבית שמש ובחצור הגלילית, חווים לאחרונה סיוט מתמשך במהלך נסיעותיהם בין הערים, שהגיע כבר יותר מפעם אחת לכדי אלימות.

את האשם הם תולים בנהג ח., אך לא פחות מכך בחברת נתיב אקספרס המעסיקה אותו בקו 987. לטענתם, מדי מוצאי שבת הוא מקלל את הנוסעים החרדים, מתעמת איתם ומתעלל בהם בקביעות.

כך במוצאי שבת האחרון, הנהג צרח על נשים שלטענת נוכחים בסך הכל עזרו לבנותיהן להעלות את המשא לתא המטען: "חרדים, תורידו את הכיפות ותדברו כמו בני אדם. אם תמשיכו לדבר עוד מילה אחת, אני אקום עליכם".

כמו כן, מעידים הנוסעים, כי למרות שהיו רק חמישה מקומות באוטובוס, הוא דחף בכוח כמה וכמה ילדים לאותו מושב, ואמר: "תידחסו פנימה, חרדים יודעים להידחס". כשבמהלך הנסיעה ביקשו ממנו הנוסעים להנמיך את הרדיו, הוא לא הסכים, אמר לנוסע "אתה מטריד אותי" ואף הזמין לו ניידת משטרה. השוטרים, מיותר לציין, הורו לו להנמיך את הרדיו והתרו בו שלא יאיים על הנוסעים.

כנקמה, מספרים הנוסעים, נסע הנהג את כל הדרך במהירות של 50 קמ"ש, ואמר "אם תפתחו את הפה, אני אסע יותר לאט". בהמשך הוא כיבה את המזגן, והנוסעים נאלצו לנסוע בחום הכבד ללא מיזוג אוויר הכרחי. האוטובוס, שיצא מחצור הגלילית בשעה 9:30 בערב, הגיע לבית שמש רק בשעה 2:40 לפנות בוקר.

הנהג, משמאל (באדיבות המצלם)

גם כשהגיע האוטובוס לבית שמש, לאחר שאחד הנוסעים העיר לו על התנהגותו בנסיעה, איים עליו הנהג בהרמת יד, ורק בהתערבות הנוסעים נמנעה פגיעה פיזית בנוסע. אדם אחר, שהמתין לאשתו בתחנה והעיר לנהג, נתקל בקללות בוטות במיוחד.

התנהגויות אלו מצטרפות לתלונות קודמות שיש על הנהג, אחת מהן על מקרה קשה במיוחד שאירע לפני מספר שבועות, בו הנהג האלים טלטל בכוונה את האוטובוס, בנסיעה קדימה ואחורה במהירות, עד כדי שאישה נפלה לרצפת האוטובוס ונזקקה לטיפול רפואי. גם אז, סירב ח. לעצור, והמשיך בנסיעה עוד שתי תחנות, עד שנוסעים הורידו את הנוסעת והזמינו אמבולנס, כאשר הנהג נמלט מהמקום - ונעצר אחרי כמה תחנות על ידי המשטרה.

כמה מהנוסעים, ששוחחו עם "כיכר השבת", מסכמים בכאב: "זה פשוט סיוט נוראי, לנסוע בקו הזה עם הנהג האלים הזה, ולחברה ממש לא איכפת מאיתנו".

יצוין, כי פניות רבות לחברה דרך המוקד הטלפוני של חברת ההיסעים כלל לא נענו. כמו כן, הנהג המדובר עבד בעבר בחברת אגד, 'נזרק' ממנה - ונקלט בחברת נתיב אקספרס, שבימים אלו מתמודדת במכרז של משרד התחבורה על פעילות קבועה בתוך אשכול בית שמש, שאמורה לתת שירות ומענה לציבור החרדי.

מדובר חברת נתיב אקספרס נמסר ל"כיכר השבת" בתגובה: "אתמול אחר הצהריים קיבלתי את התלונה לראשונה. עם קבלתה, העברתי אותה לגורמים המקצועיים הרלוונטיים, לשם בדיקת התלונה - שעל פניה נראית ונשמעת לא טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר