נבחרת ארגנטינה, בירושלים

ח"כ מלכיאלי למירי רגב: "לפעול למנוע את חילולי השבת"

החשש לחילולי שבת המוניים בעקבות משחק הכדורגל של נבחרת ארגנטינה באצטדיון טדי בירושלים זוכה להתעלמות ראשי המפלגות החרדיות • ח"כ מלכיאלי קורא לרגב למנוע את חילולי השבת (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אצטדיון טדי ומלכיאלי (צילום: שאטרסטוק, יונתן זינדל - פלאש 90)

למרות התרעות גורמים חרדים מפני חילול השבת ההמוני שצפוי להתקיים בירושלים החליטה שרת התרבות והספורט מירי רגב על אירוחה של נבחרת ארגנטינה במשחק הכנה מול ישראל באיצטדיון טדי בחודש הבא.

רגב צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "הבטחתי וקיימתי. שמחה שנבחרת ארגנטינה תשחק בירושלים. אין ראויה מירושלים בירתנו לארח משחק שכזה. יהיה אש!".

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הגיב לחשש וקרא בשיחה עם "כיכר השבת" לשרת התרבות מירי רגב, "לפעול לצמצם ולמנוע את חילולי השבת ככל שניתן. שבת היא מקור הברכה והמדינה צריכה לשמש כסמל ודוגמא לשמירת השבת".

לפי הדיווחים באתרי הספורט, נבחרת ארנגטינה דרשה להתאמן בליל שבת קודש וכן בשבת בבוקר. בנוסף, בגלל שאין אולמות אירוח בטדי, יצטרכו לקיים אירוע לאורחים מכובדים ולצורך כך לקחת את היכל 'ארנה' הסמוך, שייפתח בעיצומה של שבת קודש לטובת האורחים.

עיתונאי 'הארץ' חיים לוינסון צייץ כי "למיטב ידיעתי יש כוונה לעשות אימון בתשלום של נבחרת ארגנטינה באיצטדיון טדי בשבת בבוקר".

לדברי גורמים פוליטיים חרדיים, מדובר יהיה בחילול שבת המוני למרות העובדה שהמשחק ייערך במוצאי השבת. "האימונים וההכנות אל מול אלפי צופים ייערכו בעיצומה של השבת תוך חילול קדושתה של ירושלים ותוך חילול שבת בפרהסיה", הם מתריעים.

מלבד זאת אולמות נוספים, כאמור, ייפתחו לפני יציאת השבת מה שיגרום לפגיעה נוראה בקדושת השבת. לדבריהם, השרים וחברי הכנסת החרדים בוחרים לעצום עיניים ולגלות את חילולי השבת רק לאחר מעשה.

"סגן השר ליצמן בורח ודואג כביכול לאירוזיון תחרות זמר שתתקיים בעוד שנה, השר דרעי טוען שהג'ירו ד'איטליה 'חמק' לו, אבל לשניהם קל לא למחות אל מול החילול שבת שיגרם בשל המשחק עם נבחרת ארגנטינה באיצטדיון טדי", הם מאשימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר