"הביע קורת רוח"

השגריר האמריקני ותמונת בית המקדש במקום המסגד המוסלמי

בסיור שערך בבני ברק, הצטלם שגריר ארה"ב בירושלים, דייויד פרידמן לצד תמונה בה מוצגת ירושלים ממעוף הציפור, כאשר במקום המסגד המוסלמי - מוצגת הדמייה של בית המקדש (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת )

תמונת השגריר שהפלסטינים לא יאהבו: שגריר ארה"ב בירושלים, דייויד פרידמן, הגיע הצהריים (שלישי) לביקור מיוחד בעיר התורה והחסידות בני ברק, במהלכו צולם עם תמונת ירושלים, כאשר את המסגד המוסלמי - מחליפה הדמייה של בית המקדש.

גורמים המזוהים עם המפלגה הדמוקרטית בארה"ב ועם השמאל בישראל, טענו לא פעם כי לפרידמן, שתרם בעבר להתנחלויות ולישיבות מעבר לקו הירוק, קשר עם הקהילה האוונגליסטית ש"רואה בהשתלטות היהודית על הר הבית מסר משיחי".

התמונה שהוענקה לשגריר (צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)

השגריר קיבל את תמונת הענק במהלך סיור שערך במכון המסייע לילדים הסובלים מקשיי למידה בעיר ונתמך על ידי השגרירות. נמסר כי "השגריר הביע את קורת רוחו מהסיוע לכלל בעיר התורה והחסידות, והבטיח להגיע לביקור נרחב יותר בקרוב".

לקראת סיום הביקור, הגישו מנהלי מכון אחיה לשגריר פרידמן תמונה של ירושלים, כאשר במרכזה תבנית בית המקדש על הר הבית - במקום בו ניצב כיום המסגד המוסלמי.

הפרשן הפוליטי של רדיו קול חי, איתי גדסי, שראיין את השגריר, מספר כי "היה ניתן לחוש את החיבור של פרידמן לציבור החרדי כאחד המייצגים הבולטים של החברה הישראלית". לדברי הנוכחים, "היה ניתן לראות את ההתרגשות על פניו של השגריר האמריקאי בשעה שקיבל את התשורה".

בקרוב סיור נרחב יותר בבני ברק? השגריר לא שולל (צילום: כיכר השבת)
השגריר פרידמן בבני ברק, עם כתב "כיכר השבת" ישראל כהן (צילום: יעקב כהן)

כידוע, השגריר פרידמן, שהינו כהן, מקפיד לעלות לרגל ונחשב למשתתף קבוע במעמדי ברכת הכהנים בחול המועד סוכות ופסח.

שמרית מאיר, פרשנית לענייני ערבים, אמרה ל"כיכר השבת" כי כיום היחסים בין אבו מאזן לשגריר האמריקאי נחשבים לרעים מאוד. "יש הטוענים שהסיבה לפרץ האנטישמיות שאחז בו לאחרונה היא סלידתו מהאיש. הוא פשוט לא סובל את פרידמן בשל דעותיו הפרו-ישראליות המובהקות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר