סערה בניו יורק

המתנדבים החסידיים הורחקו מבית החולים ומאיימים בחרם

מתנדבי ארגון ביקור החולים של סאטמר, התבשרו כי מעתה לא יוכלו לגשת אל החולים בביה"ח NYU לנגון בניו יורק • בתגובה, הם מאיימים בחרם חרדי על בית החולים הגדול (חרדים בעולם)

חזית בית החולים (צילום: שאטרסטוק)

מתנדבי ארגון ביקור החולים של סאטמר, הפוקדים מדי יום עשרות בתי חולים ומרכזי שיקום בארה"ב, התבשרו כי מעתה לא יוכלו לגשת אל חולים באחד מבתי החולים הגדולים בניו יורק - NYU לנגון, בתגובה, הם מאיימים בחרם חרדי על בית החולים.

בית החולים NYU לנגון פרסם כי מעתה לא יותרו ביקורים של מי שאינם קרובי משפחות החולים. לדברי ליזה גריינר, דוברת בית החולים, זוהי הוראה רחבה החלה על כל המבקרים, אך המתנדבים החרדיים טוענים כי למעשה ההוראה נאכפת רק כלפיהם.

לדברי הדוברת, "הגבלנו כניסת מתנדבים חיצוניים, סוחרים ומשלוחנים לבית החולים, לצורך שמירה על פרטיותם ובטחונם של המאושפזים. אין זו הוראה ספציפית כלפי המתנדבים החסידיים". הדוברת סירבה להגיב לשאלה שחזרה ונשנתה, מה גרם להחלטה תמוהה זו.

אחת ממנהלות ארגון ביקור החולים אמרה כי כחסידי סאטמר כמעט ואין נוצר קשר עם התקשורת החיצונית, אך הפעם חרג הארגון ממנהגו מאחר ומדובר בסכנת חיים לחולים מסויימים, כאשר אין אפשרות להעביר להם אוכל כשר. "במקרים כמו חג השבועות הזה - שארך אצלינו שלושה ימים - חולקו פשקווילים ברחבי השיכונים החרדיים המזהירים מפני התאשפזות בבית החולים NYU לנגון".

לדבריה, נציגי הארגון נפגשו פעמים רבות עם ד"ר אנדרו ברוטמן, ממנהלי בית החולים, אך הדיונים לא נשאו פרי.

בשלב מסויים ניסו המתנדבים להחדיר שקיות המכילות אוכל כשר, אך עובדי בית החולים עקבו אחריהם ולבסוף עצרו אותם במעלית. לאחר מספר ימים הוחלט בבית החולים לעצור אותם בשער בית החולים.

"תנו לנו להמשיך את מה שאנו עושים כבר שבעים שנה", אמרה מנהלת הארגון שסירבה להזדהות בשמה. גם ארגונים נוספים פנו להנהלת NYU לנגון בכדי להשפיע על ההחלטה, אך ללא הועיל. לכן, כאמור, שוקל הארגון החסידי לקרוא להחרמת בית החולים בקרב הציבור החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר