הפרשה מספרת לי

האזינו: ביצוע מיוחד לברכת כהנים מפרשת השבוע

סדרת הספרים הידועה "הפרשה מספרת לי" מבית היוצר של מרכז ושננתם לבניך בראשות הרב ישראל יעקב הופקוביץ, התחדשה בדיסק עם שירים לפרשה מהיוצר והמוזיקאי חיים הופקוביץ'. ביצוע מרגש לכל המשפחה. האזינו לשיר לפרשת השבוע, פרשת נשא, בנושא ברכת כהנים (מוזיקה, שיווקי)

(צילום: יחצ)

כמעט כל ילד יהודי מכיר או גדל על סדרת הספרים "הפרשה מספרת לי" על סדר פרשיות השבוע שממחישה באמצעות טקסט ייחודי וציורים ויזואליים את הפרשה לילדים (והאמת, גם להורים ולכל המשפחה).

הרעיון המרכזי בסדרה הוא "ההמחשה" - להעביר את הפרשה בדרך מהנה, חוויתית, עם מסרים חינוכיים, ולהטמיע אצל הילדים את אהבת התורה בדרך נעימה, שהילדים יאהבו לקרוא ולהסתכל ולהעמיק בדרך מותאמת לגילם.

הרב יעקב ישראל, מייסד ועורך "ושננתם לבניך", מו"ל ספרי ילדים מעל 30 שנה, מהוותיקים בסיפורת החרדית לילדים. הטקסט המיוחד של סדרת "הפרשה מספרת לי" נבחר בקפידה על ידי צוות כותבים, כמו גם הציורים, הסגנון, וגבולות הסיפורים. הסדרה נחלה הצלחה אדירה וכבר תורגמה ליידיש, אנגלית, צרפתית ואוטוטו גם לרוסית.

היוצר והמוזיקאי חיים הופקוביץ.

מבצע מיוחד לגולשי כיכר השבת - רוכשים את סדרת "הפרשה מספרת לי", ומקבלים את דיסק במדבר במתנה. לפרטים: מרכז ההזמנות: מרכז ההזמנות: 02-5374849 | opkovi@gmail.com

שירים על נושאי הפרשה

חידוש מרענן שמתכתב עם הטכנולוגיה החדשנית של דורנו, הוא בסדרת הדיסקים שחוברה לסדרת הספרים. הטקסטים של הספר מוקראים בצורה מעניינת ומרתקת בשימוש באמצעים טכנולוגיים. קריינות הספרים נעשית על ידי היוצר חיים הופקוביץ שם המלחין והמבצע של השירים שמלווים את הדיסק.

במהלך הקריינות משולבת מוזיקת רקע, וגם הקריינות עצמה מומחשת באופן יוצא מן הכלל עם משחקי קולות. כך הילד יושב בצמוד לספר, מסתכל על הציורים, ובו זמנית מקשיב לקריין ולמוזיקה - ונוצרת הרמוניה ויזואלית שממחישה את סיפורי התורה בדרך מעניינית וחוויתית. סגנון הקריינות נעשה בעברית צחה, נעימה לאוזן ומותאם לכל ילד באשר הוא לא משנה מאיזה מגזר הוא מגיע. כן, גם ילדים חילונים נהנים מחוויית הפרשה בדרך בסיסית, פשוטה ונעימה.

גולת הכותרת של הדיסק הם השירים שמלווים את נושאי פרשת השבוע. לקחת נושא ולהפוך אותו לשיר עם לחן שיתאים לילדים זו משימה לא פשוטה, והיוצר חיים הופקוביץ לקח על עצמו את האתגר - ובהצלחה. שירים ידועים מהסדרה כמו על הציצית בפרשת בשלח, או בסיום חומש דברים על לימוד התורה, וגם השיר המצורף למעלה על ברכת הכהנים.

הופקוביץ לקח על עצמו משימה מאתגרת במיוחד: מצד אחד ברכת כהנים נתפסת בעינינו כדבר שגרתי שנאמר כל יום, והברכה היומית על ידי הכהנים הופכת לבנאלית לעתים. מצד שני, זהו מעמד קדוש ונשגב ויוצא דופן בעולם היהדות. להרכיב הכל לכדי שיר אחד, שיתאים לכל המשפחה, ויגרום לילדים המחשה וסקרנות, זו משימה שמצריכה דייקנות ודמיון, והשילוב של שניהם יוצר חוויה מוזיקלית.

חיים הופקוביץ, 35, אב ל-6 ילדים, מכיר את המוזיקה מגיל צעיר: "בכל חיי הייתי סביב המוזיקה, אם זה בישיבה בכל הפעלה מוזיקלית שתמיד הייתה סביבי, ואם זה לחוות האזנה ורצון ליצירה מוזיקלית. דרך המרכז ושננתם לבניך - קיבלתי את ההזדמנות שכל מוזיקאי חולם עליה - לפרוץ ולהתפתח. בשירים שהכנו במיוחד עבור פרוייקט פרשה מספרת לי, יש הרבה לב והשקעה, וזו חוויה ליצור מוזיקה שקשורה לחינוך ולנושאים חיוביים".

מוזיקה לילדים היא שונה? "מוזיקה לילדים צריכה להיות אמתית", אומר חיים הופקוביץ לכיכר השבת, "ילדים קולטים מהר אם השיר מזויף. אפשר לשים לב שהלהיטים האמתיים שמחזיקים מעמד שנים, ילדים מכירים ומזמזמים. אם יש לי לחן שרץ לי בראש, אני מזמזם לילדים סביב שולחן השבת כדי שיביעו את דעתם".

והשירים בהפרשה מספרת לי? "השירים שיצרנו לא נועדו להיות להיט חתונות. ישנם מסרים שצריכים להעביר, ויש לי אחריות על כך ולכן כל שיר נעשה גם בכובד ראש כדי שיחרת בלב".

נכון להיום יצאו כבר דיסקים על כלל 5 החומשים לכל סדרת "פרשה מספרת לי". מרכז ושננתם לבניך גם הוציא את סדרת "מדרשי הנ"ך לילדי ישראל". אם סדרת ספרים "הפרשה מספרת לי" היא לגילאים צעירים 3-4 ומעלה, סדרת מדרשי הנ"ך היא לגילאים בוגרים יותר, 7-8 שכבר קוראים בכוחות עצמם. בנוסף יצאו דיסקים ואלבומים גם לסדרת "השנה מספרת לי" על חגי ומועדי ישראל.

חיים הופקוביץ' מספר לכיכר השבת שמתוכנן לקבץ את כלל השירים בדיסקים של סדרת "הפרשה מספרת לי" לדיסק שירים נפרד. זה כנראה הולך להיות דיסק חובה לכל משפחה בישראל.

לקראת שבוע הספר מתוכננים מבצעים והנחות על סדרת "הפרשה מספרת לי" אשר ניתן למצוא בחנויות הנבחרות.

ועכשיו: מבצע מיוחד לגולשי כיכר השבת - רוכשים את סדרת "הפרשה מספרת לי", ומקבלים את דיסק במדבר במתנה. לפרטים: מרכז ההזמנות: מרכז ההזמנות: 02-5374849 | opkovi@gmail.com

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר