מתחמם הקרב על העיר החרדית

הבחירות באלעד: מאיר פרוש יפר את ההסכם מול 'דגל'?

כוונת 'דגל התורה' להריץ מועמד מטעמם - המקובל על ש"ס - בעיר אלעד, מעוררת כעס בסיעתו של סגן השר מאיר פרוש • ח"כי 'דגל' צפויים להיפגש עמו ולדרוש את אי התמודדות פרוש באלעד (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני ופרוש. ארכיון (צילום: פלאש 90)

הפרסומים על כוונתם של ראשי 'דגל התורה' להעמיד מועמד מטעמם לראשות עיריית אלעד בבחירות הקרובות, זאת במסגרת ההסכם בין 'שלומי אמונים' ל'דגל התורה', גורמים לכעס בסיעתו של סגן השר מאיר פרוש שם ציפו כי בדגל יוותרו על מימוש ההסכם ויודיעו על תמיכה במועמדם ישראל פרוש בנו של מאיר פרוש.

ל'כיכר השבת' נודע כי באם לא יחול שינוי של הרגע האחרון צפויים חברי הכנסת של 'דגל התורה' להיפגש עם סגן השר מאיר פרוש לדיון על המשבר ועל כלל הנושאים המוניציפליים.

על פי ההערכות צפויים חברי הכנסת לדרוש מפרוש כי עליו לעמוד בהסכם לפיו בנו ישראל פרוש לא יתמודד בבחירות הקרובות מול נציג דגל התורה.

לטענת גורמים בדגל התורה, פרוש התחייב לקיים את ההסכם באלעד אלא שכעת הם חוששים כי הוא עלול לנסות לתלות זאת בשמירה על ההסכם בבית שמש.

פרוש מצידו צפוי לטעון בפני חברי הכנסת של הסיעה הליטאית כי באם דגל התורה לא תצליח להשיג במסגרת המו"מ עם אבוטבול את כל רשימת הדרישות שלו בבית שמש, הרי שבאפשרותו לרוץ בנפרד בעיר אלעד.

פרשנים פוליטיים מעריכים כי קשה להאמין שבשלומי אמונים יפרו את ההסכם ברגל גסה. לדבריהם, פרוש נחשב עד היום לאדם אמין שעומד במילתו ומוזר יהיה אם ישבור את המילה אולם הם מציינים כי הכל אפשרי.

לדבריהם, באם יווצר אכן מצב שפרוש יפר את ההסכם וירוץ באלעד מול מועמד מוסכם של דגל התורה וש"ס הרי ששלומי אמונים עשויים למצוא עצמם במצב בו הם נכנסים לעימות חריף מול ההנהגה הרוחנית והפוליטית של דגל התורה ושל ש"ס, שעלולה להשליך על היחסים המפלגתיים בכל הארץ.

בתוך כך, היום צפויים נציגי המו"מ של 'דגל' ושלומי אמונים בבית שמש להתכנס לישיבה שלישית מול ראש העיר משה אבוטבול, לה צפויה השפעה על היחסים באלעד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר