"ביקורת אגרסיבית"

מרגי: נוהל הביקורת במוסדות התורניים משפיל ומבזה

ועדת החינוך דנה בנושא נוהל תמיכה במוסדות תורניים, הח"כים תקפו את הביקורת במוסדות • מרגי: "הנוהל משפיל ומבזה" • גפני: "ההתנכלות - חסרת תקדים" • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם )

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי כינס היום (ראשון) את ועדת החינוך לדיון בנושא נוהל תמיכה במוסדות תורניים.

בדיון קבע ח"כ יעקב מרגי כי נוהל ביקורת במוסדות תורניים "משפיל ומבזה את עולם התורה ולא קיים בשום מוסד נתמך זהה, בביקורת אגרסיבית כזו".

לדבריו: "בוודאי יש לקיים ביקורת בכל מוסד אך רוח וצורת הביקורת מעלים תהייה גדולה".

ח"כ משה גפני, יו"ר 'דגל התורה', אמר בדיון: "ההתנכלות למוסדות התורה חסרת תקדים, באף מוסד ציוני דתי אין דבר כזה, יש שם כפילות תמיכות ורק אצל החרדים זה נבדק".

ח"כ אורי מקלב הוסיף ותקף: "אתם מתעללים באברכים, זו אכזריות, אנשים חולים נאלצים לצאת מבתי החולים בכדי לבוא לביקורות המכשילות אין אף משרד ממשלתי שהיה עומד בביקורת הזו, מנהלי המוסדות מפחדים היום להתלונן, האווירה כלפי המוסדות החרדים קשה, מתי ראינו ביקרות כאלה במקומות אחרים?.

ח"כ אורי מקלב תוקף במהלך הדיון בוועדה

לדבריו: "מגעים אלינו אברכים ומתלוננים תראו איך מתעללים במוסדות ואתם שתקים, הנסיון הוכיח כי מוסד שביקר כשל בביקרות, הכל מתחיל בהנחת היסוד השגויה שהגופים האלה מתנהלים לא בצורה ישרה ולכן יש צורך לפקח עליהם בצורה מסאבית בצורה פרטנית ומדוקדקת, האמירה הזו שלא קיימת שלא קיימת בשום מקום כלפי מוסדות התורה מי שאשם זה האגף למוסדות תורניים כדי להגדיל את עצמו".

מקלב הוסיף כי "גופים פרטיים חברות לא דורשים כלפי העובדים שלהם כאלה דברים, משרדי ממשלה לא עומדים בפרמטרים האלה, לא ברשויות המקומיות משרד החינוך עצמו האגף הזה עצמו לא יעמוד בזה, דברים לא מציאותיים חשדנים פוגעניים, אנשים חולים כאלה שישבו שבעה נאלצו להגיע לבקרות, אלו דברים לא אנושיים. הם יצרים אווירה עכורה ולא ראויה בין התלמידים לראשי מוסדות בגלל הפחד שלהם".

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, הוסיף: "הגיע הזמן לאפשר פתיחת כולל או ישיבה גבוהה ללא תקופת המתנה של שנתיים! זהו נוהל שלא קיים כלפי שום מוסד אחר המתוקצב במשרד החינוך, ונובע מחשדנות מפלה לרעה".

בסיום הדיון דרש מרגי מנציגי משרד החינוך והאוצר להגיש לוועדה תוך 30 יום את על רשימת המוסדות המבוקרים באגף מוסדות תורניים בשנת 2017, ולכלול את שאר הגופים הנתמכים ממשרדי הממשלה שאינם מוסדות תורניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר