'נפלה' עם הברחת סמים

צעירה חרדית מתארת: "אנשים משלנו חתכו לי את החיים"

מעצרו של צעיר חרדי שהבריח סמים, החזיר לתודעה את התופעה בה צעירים חרדים מתפתים "לעשות טובה" לחבר, ואחר כך ניזוקים משמועות בתוך המחנה • סיפורה של דבורה מירושלים (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תפיסת סמים בנתב"ג. ארכיון (צילום: דוברות המשטרה)

המקרים בהם גורמים עברייניים עושים שימוש בצעירים חרדים בהברחת חומרים אסורים ומסוכנים ממדינה למדינה, כשהם מציעים להם ליטול עמם מזוודות תמורת סכום זעום, תוך שהם לא יודעים כלל במה מדובר - עד מעצרם, הופכים אט אט לתופעה נפוצה.

המקרה האחרון, שכיכב בכותרות, היה הפרשה הלא נעימה במסגרתה נעצר והואשם נכדו של חבר כנסת חרדי כי הבריח כמויות סמים לישראל.

היום (שני), בראיון לתוכנית 'מנדי-ביתאן' ברדיו 'כאן מורשת', תיארה דבורה, אישה חרדית מירושלים, את מה שאירע לבעלה לפני שלוש שנים: "היה לו חבר, גרוש, שעזרנו לו כספית. בערב חג אחד הוא ביקש שנעביר מתנות שקנה עבור ילדיו. לא חשדנו בכלום, כי גם בעבר עזרנו לו בקניית מתנות לילדים שלו. כשהגיעה החבילה - הגיעה איתה גם המשטרה. בחיים לא נפלנו לכאלו דברים, והנה נפלנו".

סיפורה של דבורה, אישה חרדית מירושלים ('מנדי-ביתאן', כאן מורשת)

"זה סרט שאתה בכלל לא יודע מאיפה 'לאכול' אותו", היא המשיכה וסיפרה. "אתה לא מכיר את העולם הזה, אתה לא יודע למי לפנות. בעלי נלקח למעצר, אני הייתי אז בהיריון ולא הרגשתי טוב. פשוט בלגן. כל המשפחה כמרקחה. אנחנו אפילו לא יודעים עם אלו אנשים אנחנו צריכים להתמודד, בגלל שאנחנו בכלל לא מבינים בתחום הפלילי".

"היינו סוג של 'קוף'. מבחינת המשטרה, עצרו את בעלי כדי להגיע דרכו לעבריין האמיתי. אנחנו רק ידענו שהחבילה אמורה היתה להמשיך לאימא של הילדות של החבר. אין לנו טיפת מידע נוסף. בעלי ואני נחקרנו כמה פעמים, וזה מגיע למבוי סתום, כי באמת אין לנו מידע".

לדבריה, "הציבור שלנו טוב מאוד דבר ראשון בלהפיץ את המקרה מיד בכל מקום אפשרי, עם שמות ותמונות, בלי לחשוב מה עומד מאחורי. אנשים כבר דנים 'איך היא תמשיך לחיות איתו' או כבר קובעים שלא אמשיך... זה מגיע לזה שאנשים חותכים לך את החיים בלי שאתה מתכוין. אתה כבר לא יכול להסתובב ברחוב כמו שאתה רוצה, כי 'אתה עבריין'".

"זה נמשך שלושה שבועות, כי באמצע היה חג ודיונים בבית המשפט נדחו. המשטרה מצידה ניצלה את זה כדי לשבור אותנו: 'אתה רוצה להגיע הביתה, אז תוציא מה ש...אין לך'. אחר כך זה הפך למעצר בית במשך תקופה, ורק אחרי חצי שנה זה נגמר בהוכחה מוחצת שאנחנו לא קשורים לזה ואנחנו נקיים".

דבורה סיפרה גם על הקשיים הנוספים: "קודם כל זה שבר אותנו כלכלית, כי אתה נאלץ להתמודד עם סכומים עצומים שאתה לא מתכנן, וגם נפשית - הבית שלך כבר לא הביטחון שלך, והילדים שראו את הדבר הזה, שנעשה באמצע היום. כל הביטחון שלך: אתה רואה ניידת משטרה, אתה אומר 'אמאל'ה, אולי עוד פעם מפילים אותי על משהו'".

מה היית יכולה לייעץ לצעירים שחברים מפה ומשם מבקשים מהם כל מיני 'טובות'? נשאלה האישה הצעירה בראיון, והשיבה: "לבדוק בשבע עיניים כל בקשה, אפילו מול חברה שתבקש ממני להביא לה קופסת מטרנה ללונדון. אסור להאמין אפילו לחבר הכי טוב. הכל בסדר - חוץ מלסחוב לו משהו. אמרתי לאבא שלי: גם אם אתה תבקש ממני, אני לא לוקחת לך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר