הניהול סודר, התורמים חזרו

סגירת מעגל בישיבת יסודות: הגרמ"ה הירש גיבש מתווה

לאחר חודשים של טלטלה, מתווה שגיבש הגאון רבי משה הלל הירש עשה סדר בניהול ישיבת יסודות וסייע בהשבת התורמים • גדולי ישראל סמכו ידיהם על המתווה ושלחו מכתב חיזוק לישיבה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי משה הלל הירש (צילום: יעקב נחומי)

פרסום ראשון: לאחר טלטלה ממושכת שעברה על ישיבת יסודות נדמה כי השקט שב לשכון בישיבה וזאת בזכות מעורבותו של חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', הגאון רבי משה הלל הירש, ראש ישיבת סלבודקה.

ל"כיכר השבת", נודע כי במהלך הימים האחרונים הסכימו רבני ישיבת יסודות על המתווה החדש שגיבש הגרמ"ש הירש לפיו הרב משה מגנוז, מנהל מוסדות אור החיים בבני ברק ומקורבו של הגר"ח גריינמן זצ"ל, יחזור לפעול להשגת הוצאות הישיבה מנדיבי עם, וינהל את הישיבה לצידו של הרב שמעון זיאת.

זאת ועוד סוכם, כי בכדי לייעל את המערכת ר' צבי רוזנטלר ינהל את הישיבה בפועל ובכל שאלה שתתעורר יכריע הדיין הגאון רבי יהודה סילמן.

כמו כן סוכם שבזמן הקרוב יורחבו בית המדרש, חדר האוכל והפנימיות, על מנת שבזמן הרישום יוכלו לקבל שיעור א' גדול יותר, וזאת בתרומת קבוצת נגידים בראשות בנו סלאם שיחזרו לתרום לישיבה בגלל המתווה החדש.

הגאון רבי שמעון שרייבר, מראשי הישיבה, עדכן את הבחורים על כל מה שהתרחש בחצי שנה האחרונה, על התהפוכות שעברו ראשי ורבני הישיבה ועל ההסכם החדש שיביא לחלוקת משכורות והתנהלות כלכלית תקינה בישיבה.

הרב שרייבר מעדכן את הבחורים • האזינו

יצויין כי גדולי ישראל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין סמכו את ידיהם על המתווה ואף שיגרו מכתב חיזוק לראשי ותלמידי הישיבה.

הערב (שני), לאחר שהמהלך כבר יצא אל הפועל ובשבוע האחרון הישיבה החלה להתנהל לפי המתווה החדש, צפוי חבר המועצת והסמכות הרוחנית הקובעת בישיבה, הגרמ"ה הירש, להגיע למסור שיחה בישיבה ולברך על המתווה החדש.

כזכור, לפני מספר שנים ישיבת יסודות התפצלה והגאון הרב ברוך צבי לב עזב ופתח ישיבה בת"א בשם "יסודות התורה". מאז, הישיבה במושב יסודות התמוטטה כלכלית, ר' אברהם זיאת הפסיק לממן את הישיבה ולנהל אותה ואחיו ר' שמעון זיאת נכנס תחתיו.

רק לאחרונה, כאמור, השיגו רבני הישיבה את ההסכם החדש שיביא, כך מקווים, לשגשוג הישיבה.

מקורבו של הרב שמעון זיאת אומר ל"כיכר השבת" כי "לרב יש אמון מלא בצוות הישיבה הידועים במסירותם להצלחת הישיבה וכולם יחד משלבים ידיים להצלחה בהמשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר