נערכים לקרב

צפו בביצועים: ה"נמרה" של צה"ל טורפת מתמיד

במהלך האימון, שרובו התבצע בשטח הררי ופתוח ונמשך שלושה שבועות, הכוחות המתרגלים דאגו לנצל את מיטב היכולות של הנמר"ה ולהכיר מקרוב את כל יתרונות הכלי. צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומים: דובר צה"ל)

לוחמי ההנדסה הקרבית בצה"ל, רגילים להשתמש במהלך קרב עם האויב בנגמ"שים ייחודיים. בעשורים הקודמים הייתה זו הפומ"ה (פורץ מכשולים הנדסי) ששימשה אותם, אך בשנתיים האחרונות הגיע לצה"ל הרכב הקרבי המתקדם שכינויו 'נמר"ה', שהרחיב משמעותית את יכולות התמרון של כוחות צה"ל.

ממש לאחרונה ישנה התפתחות משמעותית עם כלי טורף זה, לאחר שלוחמי גדוד 603 ("להב"), גדוד ההנדסה היחידי כעת המשתמש באופן סדיר בנמר"ה, ערכו אימון רחב שהתמקד ביכולות הכלי העוצמתי.

במהלך האימון, שרובו התבצע בשטח הררי ופתוח ונמשך שלושה שבועות, הכוחות המתרגלים דאגו לנצל את מיטב היכולות של הנמר"ה ולהכיר מקרוב את כל יתרונות הכלי. הנמר"ה הוא אחד הכלים הממוגנים ביותר בעולם, הודות לשריון האיכותי ולמערכת "מעיל רוח" שמותקנת עליו, ומתפאר גם ביכולת התמרון הגבוהה שלו בכל תוואי שטח ועל פני כמעט כל מכשול. ואם זה לא מספיק, מדובר גם במכונת לחימה אימתנית וקטלנית, שמסוגלת לעקוב אחרי מטרות עוינות במרחק רב ולהשמידן ביעילות.

לדברי סגן קורן חממי, סגן מפקד פלוגה בגדוד, "האימון נועד להכין אותנו להיות הכוח הראשון שיפרוץ את הגבול לשטח האויב, לא משנה באיזו גזרה. אנחנו מודעים לחשיבות המבצעית שלנו, ולכן דואגים להתאמן ולהתכונן כל הזמן לשעת פקודה, במטרה לבצע את המשימה הגדולה שמוטלת עלינו בצורה הטובה ביותר".

הסיבה שהופכת את הנמר"ה לפורץ הדרך העיקרי במערכה הבאה, היא יכולות ההנדסיות מרחיקות הלכת שלו, כפי שמסביר הקצין: "חלק מהיכולות טמונות בכלי וחלקן ניתנות להרכבה, כמו אמצעים לפריצת שדות מוקשים, יכולות גישור וכלים לנטרול מטענים".

העובדה כי בתוך כלי עוצמתי זה יכולים לנוע בבטחה לא פחות מעשרה לוחמי הנדסה מוסמכים, זכתה לדגש מיוחד במהלך האימון המדובר. כך תוביל אותם הנמר"ה עד לנקודות המורכבות והמסוכנות ביותר, בה יוכלו הלוחמים לפרוץ במהירות ולטפל במכשולים המאתגרים, תוך חיפוי מושלם מצד הנגמ"ש הייחודי.

סגן חממי מוסיף ומרחיב: "יש לנו ביחידה את הידע לזהות את מיקום המכשולים של האויב ואיך לנטרל ולפוצץ אותם. אנחנו יודעים איפה האויב יסתיר את אמצעי הלחימה שלו, ימקם את המשגר ואפילו יחביא את המטען העוין. בנוסף, הלוחמים שלנו מומחים גם בלוחמת תת-קרקע, ויש לנו את כל האמצעים להכריע שם את האויב ולהשמיד את תוואי המנהרה".

"היכולות שלנו מכריעות עבור כוח היבשה של צה"ל. בלעדינו, הלוחמים לא יוכלו לנוע בבטחה, ובאמצעות הנמר"ה, אנחנו נפרוץ עבורם את מערך הגנת האויב במהירות, ונילחם בו עד לניצחון", מסכם הקצין.

בחיל ההנדסה הקרבית מציינים לסיום בסיפוק, כי האימון עבר בהצלחה יתרה, ובידיעה שהלוחמים מבינים טוב יותר את עוצמתם וחשיבותם לקראת היום בו ייקראו אל הדגל - יום הקרב הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר