התיעוד נחשף

לראשונה לאחר 50 שנה: השרידים של דקר

צוללת חיל הים שטבעה בדרכה לישראל לפני 50 שנה היא עדיין בגדר תעלומה. בארכיו ןצה"ל חשפו לראשונה את מציאת שרידי הצוללת סמוך לקרקעית הים התיכון והוצאתם (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: ארכיון צה"ל)

אחד הפצעים הפתוחים של מדינת ישראל וכוחות הביטחון נפתח שוב לאחר 50 שנה עם הפרסום לראשונה של תיעוד הוצאת שרידי הצוללת "אח"י דקר" שטבעה במצולות ים. התיעוד שפורסם על ידי ארכיון צה"ל חושף את השרידים בקרקעית הים.

הצוללת אח"י דקר טבעה באופן מסתורי בשנת 1968 בהפלגת הבכורה שלה בדרכה מבריטניה לישראל, כשעליה 69 אנשי צוות ועד היום לא ברור מדוע היא טבעה. רק לאחר כ-31 שנים נמצאו שרידיה במעמקי הים. בתיעוד המיוחד שנחשף היום ניתן לראות לראשונה את השרידים בקרקעית ואת אנשי הבקרה הישראלים והאמריקנים צופים בהוצאת השרידים.

דבריו של משה דיין

בתיעוד נוסף שחשף מצולמת שיחה של שר הביטחון דאז משה דיין בבסיס חיל הים בחיפה, שבועות ספורים לאחר היעלמות הצוללת. דיין הסביר את משמעות הקביעה שהצוללת נעדרת ולא אבודה: "כל המקרה של דקר הוא בשבילנו תעלומה שאיננו יודעים עליה שום דבר פרט לכך שברגע מסוים ניתק הקשר. אנחנו איננו יודעים ולא באנו לקבוע שאנשי הצוללת דקר הם אבודים אלא אמרנו שהם נעדרים. ייתכן שכעבור זמן יתגלה איזשהו דבר שלא צפינו אותו, או שמא יתרחש נס ומישהו באיזשהו מקום יתגלה בחיים, ויוכל לספק הסבר כפתרון לתעלומה".

במשך שנים ארוכות נערכו חיפושים אחר הצוללת כשברקע ריחפו תיאוריות קונספירציה על כך שהצוללת נחטפה על ידי הרוסים ושאנשי צוותה נמצאים בשבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר