70 שנה אחרי

נחשף: היהודים שסייעו לשקם קצינים נאצים

סיפורם המרתק של שלושה קצינים יהודים בריטיים שניהלו מחנה שבויים בו שהו קצינים נאצים לשעבר נחשף בימים אלו, לאחר שמכתבי התודה של הקצינים הנאציים נמצאו (מעניין)

קפטן מרקל הבריטי-יהודי ואחיו התאום (צילום: ללא קרדיט)

סיפורם של שלושה קציני צבא יהודיים שסייעו לרפא את אויביהם הגדולים ביותר - קצינים נאציים לשעבר - לאחר מלחמת העולם השנייה, נחשף במכתבים מרתקים שהגיעו לידי חוקר יהודי.

רוברט ביבר, עמית מחקר במכללת קינגס שבלונדון, גילה את הסיפור המפתיע דרך עבודתו של אשתו. לדבריו "אשתי מנהלת מועדונית קשישים מטעם בית הכנסת ריצ'מונד שבבירה, ואחת הקשישות ניגשה אליה וסיפרה כי בידה מכתבים מסקרנים מאד מבעלה ששירת בצבא, והם עשויים לעניין אותה מאד".

מה שעורר במיוחד את הסקרנות הוא מכתב ששלח קורט שילינג, מפקד נאצי לשעבר, למפקדי מחנה בו שהה לאחר השואה. הנמען היה "קפטן וו. מרקל, מחנה פת'רסטון פארק (מחנה שיקום בריטי שבעלות הברית החזיקו בו חיילים וקצינים נאצים)". את המכתב שלח שילינג לאחר ששוחרר מן המחנה, ובו כתב מילות תודה על הטיפול המסור בו בזמן שהותו במחנה.

"אין לי אלא להודות לך ולשאר המפקדים על חסדכם והבנתכם ההומאנית", פותח הקצין לשעבר במכתב שנחשף. דבריו מביעים תודה עמוקה למפקדיו היהודיים של המחנה. למכתב צורפו תשורות, כגון, כרטיסי ברכה וציורים. צרור הדפים נמסר למוזיאון "אימפריאל וואר" שהגדיר את הממצאים כ"ייחודיים ומושכים את העין".

מחנה פת'רסון פארק היה אחד ממספר מחנות בריטיים ששימשו לשיקום חייהם של נאצים לשעבר והפיכתם לאזרחים לא נאציים. הייחודיות של מחנה זה, היא העובדה שמנהליו הבכירים ביותר היו יהודים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר