נתונים מבהילים

מחקר: "החילונים החדשים" סובלים מנטיות אובדניות

בשנים האחרונות אירעו כמה וכמה מקרי התאבדות של נפלטי המגזר החרדי. כעת מגיע המחקר שתשאל רבים מ"החילונים החדשים", ומציג נתונים מבהילים וחריגים. כל הפרטים (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

יותר מ-50 אחוז מנפלטי המגזר החרדי שנבדקו במחקר חדש, נמצאים בסיכון גבוה וחריג שייטלו את נפשם בכפם.

ב'כנס המדעי השישי לחקר האובדנות' שהתקיים אתמול (שני) במרכז האקדמי רופין, בשיתוף המכללה האקדמית תל אביב-יפו ועמותת "בשביל החיים", הוצגה סדרת מחקרים חדשניים בנושא אובדנות.

בין השאר, הוצג בכנס - שמטרתו הבאת ידע חדשני שיועיל לשפר בתהליכי איתור, הערכה, טיפול ומניעה של אובדנות - מחקר שסקר ביסודיות את מצבם הנפשי בהקשר זה של "החילונים החדשים", כהגדרת המחקר.

מתברר, כי תופעת האובדנות אצלם הגיעה לממדים מבהילים: יותר מ-50 אחוזים מהם סובלים מנטיות אובדניות. מה שעשוי להסביר חלק מנטיות אלו, הם הנתונים הנוספים שהתגלו במחקר שכלל 317 בני אדם: 28.2% מהם חוו אלימות במשפחה, ועוד 31.9% חוו טראומה של תקיפה פוגענית.

אלימות במשפחה. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

לדברי ד"ר סמי חמדאן מהמכללה האקדמית תל אביב-יפו, "יוצאים בשאלה מהמגזר החרדי, אותם 'חילונים חדשים', מתמודדים עם שינויים גדולים בחייהם. פעמים רבות מופעלות עליהם סנקציות חברתיות והם עלולים לחוות בדידות, קשיי הסתגלות ומתח נפשי".

"בשנים האחרונות סוקרו באמצעי התקשורת בישראל כמה מקרי התאבדות של יוצאים בשאלה מהציבור החרדי. גורמים המעורים בתחום התריעו על שיעור גבוה של מקרי התאבדות בקרב 'היוצאים', ועל הצורך במחקר כדי שיסייע במתן מענה יעיל לאוכלוסיה זו הנמצאת במצוקה נפשית", הוסיף החוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר