תגובה למטח הפצצות

צה"ל תוקף יעדי טרור ברחבי רצועת עזה

חיל האוויר תוקף בשעה זו יעדי טרור של הג'יהאד האסלאמי ברחבי רצועת עזה, זאת כתגובה לירי עשרות פצצות המרגמה מוקדם יותר הבוקר לישובי עוטף עזה • מתעדכן (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו בסיון תשע"ח | 29.05.18
התקיפה בעזה, היום (צילום: מתוך פייסבוק)

לאחר הירי המאסיבי - מגיעה התגובה: שעות ספורות לאחר ירי עשרות הפצמ"רים ליישובי עוטף עזה יצא צה"ל למתקפה ברצועת עזה, בעיקר נגד יעדי הג'יהאד האסלאמי.

דובר צה"ל מסר כי "בשעה זו צה"ל פועל ברצועת עזה, הפיצוצים הנשמעים עתה מקורם בפעילות זו". התושבים הונחו לשמור על שגרה.

עד כה תקף צה"ל ברצועה מוצבים בח'אן יונס ובדיר אלבלח' גם של הג'יהאד האסלאמי וגם של חמאס, מוצב אלפג'ר של הג'יהאד האסלאמי הושמד לחלוטין. עד כה שוגרו לעברו 11 טילים. כמו כן הותקפו המטה הימי של החמאס, מוצב צבאי של חמאס ברפיח.

כזכור, החל משעות הבוקר המוקדמות שיגר ארגון הטרור מספר מטחים כבדים של פצמ"רים אל הישובים הישראלים הסמוכים, שבחסדי שמים לא גרמו לנפגעים.

בעקבות כך, התכנסו ראשי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב להתייעצות מיוחדת, בראשות שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, באשר לאופי התגובה הישראלית לירי חריג זה.

התקיפה הישראלית ברצועה החלה עם סיום הדיון הביטחוני.

אחד ממטחי הפצמ"רים מעזה לישראל, הבוקר (צילום: מתוך ynet)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפני זמן קצר, ב'וועידת הגליל', להסלמה בדרום, ואמר: "ישראל רואה בחומרה את ההתקפות עליה ועל יישוביה על ידי החמאס והג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה".

"צה"ל יגיב בעוצמה רבה, וישראל תגבה מחיר כבד מכל מי שינסה לפגוע בה. אנו רואים בחמאס אחראי למנוע התקפות כאלה נגדנו".

‏דובר חמאס אמר כי "ישראל תיכשל בניסיון לשנות את כללי העימות ולקבוע משוואה חדשה בשטח. ההתנגדות ברצועת עזה שומרת על זכותה להגיב ולשתוק בהתאם לאינטרסים של בני עמנו, ואין הדבר נובע מחולשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר