תיעוד בלעדי

כוחות משטרה פשטו על מאה שערים; צעיר חרדי נעצר

בעקבות ההפגנה הסוערת בלשכת הגיוס בירושלים שכללה שימוש ברימוני הלם נגד המפגינים, פשטה המשטרה על שכונת מאה שערים ועצרה בחור שהשתתף בהפגנה. לאחר חקירה, הוא שוחרר תוך הרחקה מלשכת הגיוס בירושלים (חדשות)

צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו בסיון תשע"ח | 29.05.18
המעצר במאה שערים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תיעוד בלעדי: כחודש וחצי לאחר ההפגנה הסוערת מול לשכת הגיוס בירושלים נראה כי המשטרה לא מתכוונת לוותר וממשיכה במעצרים של המשתתפים בהפגנה.

בשעות הצהריים (שלישי) פשטו בלשי המשטרה בליווי שוטרי יס"מ על שכונת מאה שערים ועצרו צעיר חרדי, בשנות ה-20 לחייו, בעת ששהה בשוק מאה שערים. השוטרים מיהרו לעזוב את השכונה עם העצור והוא הועבר לחקירה. לאחר החקירה, העצור שוחרר בהסכמה תוך הרחקה מלשכת הגיוס בירושלים.

כעבור מספר שעות נמסר מהמשטרה כי "לפני מספר שעות שוטרי משטרת ישראל עצרו חשוד מהפלג החרדי קיצוני שהיה מעורב בהפרת סדר אלימה בלשכת הגיוס בירושלים בחודש שעבר. החשוד (בשנות ה 20) הובאו לחקירה".

עוד נמסר כי "משטרת ישראל פועלת כנגד אלו המפרים את הסדר באופן בוטה, מתסיסים, חוסמים התנועה, ומצרפים אחרים לאותן הפרות סדר אלימות. המשטרה תפעל כנגד הפורעים בכל חלקי העיר ירושלים וזאת בצורה מושכלת תוך הפעלת מכלול השיקולים המבצעים והאמצעים במטרה למצות את מלוא חומרת הדין עימם".

פרקליטו של העצור עו"ד נדב גדליהו אומר ל"כיכר השבת" כי "מדובר במעצר שווא, ראוי שהוא ישוחרר".

כזכור, לפני כחודש וחצי הפגינו מאות בני 'העדה החרדית' ו'נטורי קרתא' במשך שעות ארוכות מול לשכת הגיוס בירושלים במחאה על מעצר בחורה שביקשה לקבל פטור מטעמי דת אך בצבא חשדו כי אינה דוברת האמת.

המפגינים התעמתו במשך שעות עם כוחות המשטרה, שבתגובה יידו רימוני הלם אל תוך המפגינים כאשר העימותים הפכו במהרה לאלימים במיוחד, כאלו שלא נראו זה זמן רב.

כשבוע לאחר ההפגנה, פשטו כוחות גדולים של משטרה בליווי קציני משטרה, בלשים ולוחמי יס"מ, על כשמונה בתים בשכונת מאה שערים ועצרו ארבעה בני אדם בחשד למעורבות בהפגנה, בהם נער כבן 14.

פשיטת הכוחות על השכונה הוציאה לרחוב מאות סקרנים אשר הפגינו נגד כוחות המשטרה וניסו לסכל את המעצרים. "שודדי לילה", קרוא המפגינים לעברם ואחד מהם אף הניף דגל פלסטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר