משיב לביקורת • ראיון

אמנון לוי: מציצנות? "דברים אישיים הם חלק מהחיים"

הביקורת החרדית הקטלנית על מגיש התוכנית 'פנים אמיתיות', ובעיקר הצורה בה היא מוטחת בו לאחרונה, פגעה בו אישית - כפי שהוא מתאר ל"כיכר השבת": 'אני לא מציצן, אני לטובתכם', הוא טוען בראיון (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
העיתונאי אמנון לוי (צילום: מתוך ynet)

העיתונאי אמנון לוי, מגיש התכנית 'פנים אמיתיות' בערוץ עשר, נשמע נסער בראיון ל"כיכר השבת" בעקבות מחאת מובילי דעת קהל חרדים ברשתות החברתיות נגד תוכניתו והתנהלותו.

כפי שדווח, החל מאמש מוצף הפיד של הברנז'ה החרדית בטוויטר בהאשטג #פנים_מכוערות, כפראפרזה לשם תכנית התחקירים הפופולרית, תוך קריאה שלא לשתף פעולה עם הפקת התכנית בראיון או מתן מידע כלשהו.

האשמה העיקרית נגדך, אמנון לוי, היא שתכניתך לוקה במציצנות לתוך הציבר החרדי ובהסטת הזרקור לפינות שהצנעה יפה להן.

"זה מאוד עצוב שככה מסתכלים עלי. אני דווקא חושב שאני לא אויב הציבור החרדי. להיפך. כבר 34 שנים אני רואה את עצמי כמתווך הוגן בין החרדים לבין הציבור הכללי, בין בספר שכתבתי, בין במחזות שלי בתיאטרון, ובעיקר במאות טורים לאורך השנים. גם כל שנה התראיינתי בימי הזיכרון בשביל להגן על החרדים בענין אי-העמידה בצפירה".

המודעה שהופצה ברשת

אולי יש שני אמנון לוי - האינטלקטואל שמביע לעתים קרובות עמדות אוהדות לחרדים, לצד זה שבשביל רייטינג מגיש תוכנית מציצנית ופוגענית?

"לא. ממש ממש לא. מה שכן, אני חולק עליך לגבי אופן הסיקור הראוי. בעיני, גם דברים אישיים מאוד הם חלק מהחיים. לדוגמה, צורת הקשר בין בני זוג חרדיים היא דבר שבהחלט צריך לדעתי לסקר, ולו בגלל שזה חלק חשוב מעצם החרדיות".

"אל תשכח", עובר לרגע העיתונאי המוכר להיבט נוסף, עוד לפני ששאלנו לגביו, "שבשתי התוכניות הספציפיות שבגללן כועסים עלינו, שהתמקדו בעניינים אישיים, צילמנו את מרואיינינו החרדים והחרדיות בהסכמתם המלאה. לא נכנסנו אליהם עם מצלמה נסתרת...".

ומה לגבי הטענה שאלו לא "פנים אמיתיות", כי אתה לוקח מקרים פרטניים ונדירים ומשליך מהם, בהכללה גסה, על הציבור החרדי כולו?

"זה פשוט לא נכון. בין בתוכנית על הטיפולים הפסיכיאטריים המזעזעים ובין בתוכנית על ניתוק הקשר בין הורים לילדיהם שיצאו בשאלה, הדגשתי שלא מדובר בכלל הציבור החרדי, אבל עדיין: אי אפשר לטשטש שזה כמעט ולא קורה. אלו תופעות, גם אם לא נפוצות ביותר, שחשוב להתעכב עליהן".

סרטון ההגנה של אמנון לוי על החרדים. ארכיון (מתוך ערוץ עשר)

אתה מכחיש את הדעה הרווחת שהכל כשר אצלך בשביל רייטינג, ושהוא בעצם מנהל אותך?

"בוודאי. תתפלא לשמוע, אבל הסדרות החיוביות שעשיתי הביאו רייטינג מעולה. הצופים הישראלים אוהבים דווקא תוכניות חיוביות, כך שהמחשבה הזו לא רלוונטית".

אמנון, השורה התחתונה ממך, היא שאין לך מה להפיק לקחים, שאתה לא עושה טעויות מול החרדים, שהכל בסדר?...

"הלקח שלי הוא שכדאי שאפגש עם הקולגות שלי מהצד החרדי, ואבדוק מה רוצים ממני ומה קרה עכשיו שהם קמו עלי לפתע".

"אני פונה אליכם, החרדים, כאן מעל "כיכר השבת": תבחרו אתם איך לתקשר איתי, פגישה או שיחה - רק כדי להבין את העליהום עלי. ולא אצלם ואפרסם את הפגישות האלו, מבטיח".

ברמה האישית, איך אתה מרגיש מאז שהחלה הביקורת הקשה האחרונה עליך?

"רע מאוד. זה הגיע לרמה של השתלחויות בלתי נסבלות. עיתונאי חרדי אחד כתב עלי 'כלב', וצעיר חרדי שלח לי הודעה, בפנים גלויות, עם המלים האלו: 'רק צרות אתה עושה, שאלוהים יקח אותך'. אני מרגיש חשש ממשי שמישהו יתקוף אותי, יפגע בי פיזית".

לסיום, חשוב לאמנון לוי להדגיש: "לכל אדם יש טעויות, ברור שגם לי. אבל הטענות נגדי לא נכונות, ובוודאי לא הצורה בה הן מוטחות בי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר