חשד לטרור

בלגיה: חמוש ירה למוות בשתי שוטרות ואזרח

בעיר ליאז' חמוש ירה למוות בשתי שוטרות ואזרח כשהוא זועק "אללה הוא אכבר". הוא פצע שוטר נוסף ולקח אישה כבת ערובה, אך אז הוא נורה למוות בידי כוחות המשטרה (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
זירת האירוע (צילום: מתוך טוויטר)

גבר חמוש ירה בצהריים (שלישי) למוות בשתי שוטרות שהיו בסיור ובאזרח שהיה במכונית במרכז העיר ליאז' שבמזרח בלגיה. לפי דיווחים לא מאומתים הוא צעק "אללה הוא אכבר". רשת RTBF הבלגית דיווחה כי אחר כך ברח החמוש לבית ספר סמוך, לקח אישה כבת ערובה – ואז נורה למוות בעצמו. הוא הספיק לפצוע שוטר נוסף.

האירוע התרחש ליד בית ספר תיכון בסביבות השעה 10:30 בבוקר שעון מקומי. כוחות ללוחמה בטרור הוזעקו לזירה והקיפו אותה, וחצי שעה אחרי תחילת האירוע נוטרל היורה.

באופן מעניין, השבוע פורסם כי במסגרת תכנית טלוויזיה שנועדה למדוד את מידת האנטישמיות בבלגיה לא הצליחו המפיקים לאתר יהודי שיעז להסתובב ברחובות העיר כשהוא חובש כיפה. אפילו הרב הראשי של בריסל סירב להשתתף בתכנית וללכת כשכיפה בראשו ברחובות.

כלי תקשורת בבלגיה מדווחים, כי החוקרים כבר אומרים כי ייתכן שמדובר בפיגוע טרור. שר הפנים, ז'אן ז'מבון, כתב בטוויטר כי אי אפשר לשלול את האפשרות שמדובר בפיגוע. הטיפול באירוע הועבר לידי תובעים המתמחים בתיקי טרור.

התקשורת ברחבי אירופה מיהרה לדווח במבזקים מיוחדים על האירוע החריג בליאז' בשל החשד שמדובר בפיגוע טרור מוסלמי. בבלגיה יש בשנים האחרונות חשש כבד במיוחד מפיגועים: המדינה ספגה בשנים אלה כמה פיגועי ג'יהאד, ובראשם הפיגוע בנמל התעופה הבינלאומי בבריסל לפני שנתיים, שבו נרצחו קרוב ל-30 בני אדם.

הסכנה הנשקפת לבלגיה גדולה במיוחד, משום שהיא המדינה שממנה יצאו הכי הרבה טרוריסטים להשתתף במלחמות הג'יהאד בסוריה ובעיראק. רבים מהם חזרו לבלגיה עם ידע בלחימה ובהוצאה לפועל של פיגועים. מרובע מולנבק בבריסל, שזכה לכינוי "רובע הטרור", יצאו בשנים האחרונות מחבלים לכמה פיגועים גדולים, בכלל זה מתקפת הטרור בפריז בנובמבר 2016, שבה נרצחו 130 בני אדם ועוד מאות נפצעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר