"מתייחסים בחומרה"

בריטניה: התנכלויות אנטישמיות לבית חב"ד

מנהיגי הקהילה היהודית שבאוקספורד, בריטניה, ובכירי הממשל מגנים את ההתנכלויות האנטישמיות המכוונות נגד בית חב"ד בעיר, לאחר שני מקרים מדאיגים - בזמן קצר (עולם)

אוקספורד, בריטניה (צילום: שאטרסטוק)

מנהיגי הקהילה היהודית שבאוקספורד, בריטניה, מגנים את ההתנכלויות האנטישמיות המכוונות נגד בית חב"ד בעיר, לאחר שבשבועות האחרונים אירעו בו שני מקרים מדאיגים.

מדובר בבית חב"ד שמשרת סטודנטים רבים הלומדים באוניברסיטה המקומית. בערב שבועות האחרון, הניחו שני אלמונים ניירות שעליהם מסרים אנטישמיים למרגלות המבנה, וניסו להציתו באש. חוקרי המשטרה, שהגדירו את המקרה כ"פשע שנאה", דיווחו כי האש דעכה בתוך מספר דקות, איש לא נפגע והנזק שנגרם הוא מינימלי.

לאחר ארבעה ימים בלבד, נמצאו בבית חב"ד נייר שעליו נכתב "בית יהודים" ואבקה לבנה, שלאחר בדיקה התגלתה כטלק.

לדברי הרב אלי ברקמן, המנהל את בית חב"ד לצד רעייתו, המסרים שנכתבו בשני המקרים וכן תיעודים ממצלמות אבטחה אינם מותירים מקום לספק: מדובר בהתנכלויות אנטישמיות מדאיגות. למרות זאת הוא מרגיע כי "השארת האבקה אינה חלק מטרנד או תופעה, מדובר במפגע בודד".

יש לציין כי נשמעו גינויים למעשים מבכירי הממשל. ליילה מוראן, המייצגת את העיר אוקספורד בפרלמנט הבריטי, הזהירה כי "לא נסבול אנטישמיות מכל סוג באוקספורד". הגדיל לעשות טום הייאס, חבר מועצת העיר האחראי על השכונה בה אירעו המעשים, ששיבח את פעילותו של בית חב"ד. לדבריו, "בית חב"ד הוא מרכז לחיים יהודיים בעיר". הוא הקפיד להבטיח כי "אנו מתייחסים בחומרה לכל מקרה של אנטישמיות, ועומדים לצד הקהילה היהודית שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר